rockmoen Startet 17.November.2014 Link til dette innlegget Startet 17.November.2014 Jeg mistenker at jeg har en diesellekkasje i min Saga 24. Jeg skrudde ut bunnluggen i dag og der luktet det godt med diesel av guffen som kom ut (sikkert mange år siden noen har skrudd den ut sist). I luken rett utenfor toalettet er det også kommet vann med mye diesel. Jeg spekulerer derfor på om jeg har lekkasje i en av dieseltankene mine. Men hvordan skal jeg få sjekket det? Skal dieseltankene ut, så ser det ut til at man må ut med motoren og ta tankene ut gjennom motorrommet. Stemmer det? Sitér dette innlegget Link to post
tekniker3 Svart 17.November.2014 Link til dette innlegget Svart 17.November.2014 (redigert) Jeg oppdaget lekasje på min motor, kobberpakningene manglet på 3 rør og smittet diesel. Det første du bør gjøre er å lufte ut båten omgående, og vaske ned motoren og det du kan som tåler vann med salo og en myk svamp. Så skyller du ut. Dette kan du gjenta 2-3 ganger, det må flere omganger til. Etterpå kan du begynne å lete om det smitter diesel ut en eller annen plass og bruke nasen. Orden og renhold er viktig og hjelper deg med å oppdage feil. Har du kjøpt båten brukt? Fikk du en tilstandsrapport? Det skal lite lekasje til før det lukter, er motoren varm vil den fordampe dieselen og spre mye lukt. Så det er viktig at alt er potte tett og at det ikke søles med diesel. Dampen er kreftfremkallende. Men når du finner problemet er det sikkert lett å fikse! Redigert 17.November.2014 av tekniker3 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 17.November.2014 Link til dette innlegget Svart 17.November.2014 Eg måtte ut motoren for å ta ut begge tankene på min tidligere saga 27 AC, dritt jobb men verdt det. Gjorde det om vinteren siden det er god tid. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.