Jo Kristiansen Startet 19.November.2014 Link til dette innlegget Startet 19.November.2014 Hei. Har nettopp kjøpt en brukt Honda fra vestlandet. Det viser seg at blokka er på noen steder fullstendig tært opp. Det er tært hull imellom eksoskanaler og kjølevannskanal. Har bestilt ny blokk å skal "restaurere" påhengeren i vinter. Vet ikke hvorfor blokka er tært opp men skal ivertfall være sikker på at alt er i orden med anodene før sommeren. Det står en nede på stammen, så fant jeg en inni en kjølevannskanal der som termostaten sitter. Noen flere ? Jo Kristiansen Vardø Sitér dette innlegget Link to post
Søringen Svart 19.November.2014 Link til dette innlegget Svart 19.November.2014 Det enkleste er nok å kontakte en Honda-forhandler og høre, men hvis du skal restaurere og bygge opp motoren fra ny blokk, vil jeg sterkt anbefale å laste ned en reparasjons- / service manual fra nettet (koster kanskje noen tiere, men vel verdt). Her finner du også hvor anoder sitter. Ellers kan du søke på boats.net, gå inn på din motortype og undersøke på sprengskisser av blokk etc og lete opp anoder der. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 20.November.2014 Link til dette innlegget Svart 20.November.2014 (redigert) Så veldig mange anoder er det nok ikke. Jeg har ikke vært nødt til å bytte noen anoder på min Honda 90 2008-modell ennå. Dvs. jeg byttet de to i kjølekanalen på blokka siden jeg åpnet der for å inspisere. Den nede på stammen og den som ligger på tvers under motorbraketten ser grei ut fortsatt. Den på stammen er jo uansett ikke nedi vannet når motoren ikke brukes. Min er kjørt ca 150 timer men bare 3 sesonger i saltvann. Redigert 20.November.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Jo Kristiansen Svart 20.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.November.2014 Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.