ErikThonhaugen Startet 20.November.2014 Del på Facebook Startet 20.November.2014 Båten krenger litt til styrbord hele tiden. Dette til tross for at jeg ikke finner noen tanker på den siden, alle ser ut til å ligge på andre siden. Stemmer dette ? Jeg har vel og merke bare funnet 2 tanker til nå, den minste er sikkert septik, og en den andre er ganske stor og jeg gjetter diesel. Men da gjenstå vanntanken, den virker til å være ganske stor for det tok LANG tid å tappe den i dag. Dette ga heller ikke noe utslag på krengingen. -- Jeg har også fått endel vann på gulvet i forpiggen. Jeg skjønner ikke hvor det kan komme fra. Noen som har vært borti no sånt ? Takknemlig for alle svar ! Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 20.November.2014 Del på Facebook Svart 20.November.2014 Vanntanken ligger vel under dørken i forkabinen - gjorde i alle fall det på min. Du har vel også en varmtvannstank? Hadde den på styrbord side for maskinen. Sitér dette innlegget Link to post
ErikThonhaugen Svart 20.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2014 Under dørken.. ja det kan jo være, hvordan kommer man inn til den ? :D varmtvannstanken fant jeg ja, ca under førerplass. Sitér dette innlegget Link to post
Guzzi Svart 20.November.2014 Del på Facebook Svart 20.November.2014 Vanntanken ligger vanligvis sentrert under dørken foran i båten. Har du luke under køya foran, så kan du se tanken om du kikker bakover. På den jeg hadde var det også mannlokk på toppen. Det kom jeg til med å skru vekk dørkplata. Vanninntregning kan komme hvor som helst fra. Sjekk om det smaker salt, men normalt er det regnvann som kommer inn i sammenføyninger i skroget eller vinduene. På min hadde jeg mistanke til at det var mellom skrog og overbygg, men i så fall er den sammenføyningen skjult bak fenderlista. Problemet er at vann kan komme inn på et helt annet sted enn der det til slutt havner. Etter mye regn måtte jeg alltid lense litt. Litt usikker på hva du mener med gulvet i forpiggen. Mener du under køya, eller mener du dørken mellom salongen og toalettet. Normalt vil vannet havne nede i kjølen. Litt slagside må du regne med. Ofte jevner det seg ut alt ettersom hvor mye du har i de forskjellige tankene. Sitér dette innlegget Link to post
sigmundh Svart 20.November.2014 Del på Facebook Svart 20.November.2014 Dette er jo båter som ikke bare er fabrikkbygd, derfor er det nok også avvik på hvordan tanker er plassert. Jeg har sett flere slike. De tidligere, modellene omkring 1982 hadde to dieseltanker, da lå en på hver side. de nyere har dieseltank babord og septik styrbord. Felles for alle jeg har sett er vanntank under dørken i kabinen. Når det gjelder vanninntrenging, ville jeg sjekket vinduer, hvis det er ferskvann. Det er der det kommer inn i min. Tviler sterkt på teorien med at det kommer inn mellom skrog og overbygg fordi overbygget går godt over skroget. Ihvertfall gjør det det på den jeg har. Sitér dette innlegget Link to post
ErikThonhaugen Svart 20.November.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2014 Takk for bra svar ! Båten er fra 82 men har bare en dieseltank. Vannet havner i dørken mellom salong og toalett Sitér dette innlegget Link to post
deepblue Svart 21.November.2014 Del på Facebook Svart 21.November.2014 Normalt så har vanntanken et mannhull ca under trappa ned til salongen. På noen så er ikke dette mannhull lokket helt tett lenger etter 32 år.... så da kommer det av og til vann fra vanntanken ut..... Sitér dette innlegget Link to post
sigmundh Svart 21.November.2014 Del på Facebook Svart 21.November.2014 Jeg har vannslanger som går både til toalettet og videre gjennom skottet til pentry. Her fikk jeg en lekkasje på en slange en gang med det resultat at vannet havnet der du nevner. Sjekk først om det er salt eller ferskvann. Som en eller annet nevnte her. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 21.November.2014 Del på Facebook Svart 21.November.2014 Under salongen hadde jeg en skuff. Trakk jeg ut den skuffen kom jeg til vanntanken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.