Maruma Startet 24.November.2014 Link til dette innlegget Startet 24.November.2014 På min V8 er det rør fra pumpe til forgasser. Bygger om til ferskvannskjøling nå og måtte bøye røret for at det skulle passe med de nye innstallasjonene. Fikk ikke helt godfølelsen etter å ha bøyd på det, tør ikke bruke det rettere sakt. Er det lov å bruke slange på trykksiden her egentlig? Har sett mange motorer som har det. Usikker her nå.... Har godkjent bensinslange liggende, mangler bare nippler. Mye enklere å få til dette med slange. Sitér dette innlegget Link to post
raymondromsdal Svart 25.November.2014 Link til dette innlegget Svart 25.November.2014 Ingen svar? Rør er vell og foretrekke om det er vanskelig å komme til.. Kan lages av kobberør tipper jeg.. Glødd kobber er lett å jobbe med.. Slanger kan sprekke opp så greit å ta en kikk på de innimellom, samt slange klemmer.. Er ingen regler om dette. Så lenge du bruker Slanger for bensin eller diesel.. Rør = lengre service intervall Bør dog sjekke imellom uansett Slanger = oftere utbyttelse..? Sitér dette innlegget Link to post
ehrnst Svart 25.November.2014 Link til dette innlegget Svart 25.November.2014 Slanger er jo helt OK. Er ikke mye trykk det er snakk om heller. Biler med innsprøytning har gjerne 3 bar ved atmosfærisk trykk. Er det f.eks en turbomotor multipliseres dette opp med ladetrykket. Diesel har enda høyere brenseltrykk, men der er også rør oftere brukt Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 25.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2014 Takker for svar :-) jeg har godkjent bensinslange for marint bruk liggende så da går jeg for det. Kan helt sikkert bruke kobberrør men det må flenses, flensevektøyet jeg har er til bremserør så da må jeg få noen til å gjøre jobben eller kjøpe verktøy selv. Helt klart best med rør, men slange er bra det og :-) Så, om det ikke er fastsatte regler om dette går jeg for slange. Sitér dette innlegget Link to post
Aquamatic Svart 25.November.2014 Link til dette innlegget Svart 25.November.2014 Mye info om drivstoffsystemer på båt hos US coast guard: http://www.uscgboating.org/regulations/boatbuilder_s_handbook/fuel_intro.aspx Det er amerikanske lover og regler som legges til grunn, men det gir vel en grei pekepinn på hvorvidt det er å betrakte som sikkert eller ikke. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 25.November.2014 Link til dette innlegget Svart 25.November.2014 Det er null problem med slange fra pumpen til forgasseren, det er jo helt standard på motorer med elektrisk pumpe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.