Jump to content

Slange eller rør fra bensinpumpe til forgasser, hva er reglene?

Maruma

Recommended Posts

På min V8 er det rør fra pumpe til forgasser. Bygger om til ferskvannskjøling nå og måtte bøye røret for at det skulle passe med de nye innstallasjonene. Fikk ikke helt godfølelsen etter å ha bøyd på det, tør ikke bruke det rettere sakt.

Er det lov å bruke slange på trykksiden her egentlig? Har sett mange motorer som har det. Usikker her nå.... Har godkjent bensinslange liggende, mangler bare nippler. Mye enklere å få til dette med slange.

Ingen svar? Rør er vell og foretrekke om det er vanskelig å komme til.. Kan lages av kobberør tipper jeg.. Glødd kobber er lett å jobbe med..

Slanger kan sprekke opp så greit å ta en kikk på de innimellom, samt slange klemmer.. Er ingen regler om dette. Så lenge du bruker Slanger for bensin eller diesel..

Rør = lengre service intervall

Bør dog sjekke imellom uansett

Slanger = oftere utbyttelse..?

Takker for svar :-) jeg har godkjent bensinslange for marint bruk liggende så da går jeg for det. Kan helt sikkert bruke kobberrør men det må flenses, flensevektøyet jeg har er til bremserør så da må jeg få noen til å gjøre jobben eller kjøpe verktøy selv. Helt klart best med rør, men slange er bra det og :-)

Så, om det ikke er fastsatte regler om dette går jeg for slange.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...