Jump to content

Mascot trafo 6v til 12v hva er den til i Tresfjord 29.

Bisse

Recommended Posts

Jeg har samme dings som satt i en boble. Enheten er simpelt bygd opp med en liten trafo med viklinger slik at to transistorer jobber isammen, den ene av den andre på, og så skifter de. Den er beregnet for 6 til 12V og dobler spenningen da den har dobbelt med viklinger på sekundær enn primærsiden på trafoen. Fungerer også tydeligvis på 12 til 24V men da på lavere strøm, og kondensatorene på inn og utgang tålte også dette siden den ble brukt.

Hvis den tar kvelden vil den jo bare slutte å funke og aldri gi overspenning, så den andre eieren tok sjansen på dette. Dessuten er det jo sikring på kursen.

For kritisk utstyr hadde jeg spandert på meg en ny 12V til 24V DC til DC omformer, f.eks. fra ebay.

Den vil være bedre regulert enn denne som gir litt variabel utspenning avhengig av batterispenning inn og aktuelt forbruk...

Denne dingsen er veldig enkel inni men funker. Skru den opp og se selv!

Redigert av tekniker3 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...