Jump to content

Nidelv 18 og V8, erfaringer?


andungen

Recommended Posts

Nidelv 590 Sport som selges i dag leveres med en ganske stor VP bensinmotor. Tror max motor er over 200 hk. 590'en er basert på Nidelv 18 skroget - men har fått ekstra bäring i hekken for å tåle mer motor. Small block V8 på 250 hk höres for meg ut som mye i en Nidelv 18

Link to post
Share on other sites

Hei på dere

 

jeg har en Nidelv 18 fra 1986 m/OMC 4,3L V6 på 175hk,dette er en nydelig kombinasjon som passer meget godt sammen,farten er 40 knop og med forutsigbar og fin oppførsel på vannet.Med 250 hk så må jo det bare bli ennå bedre,skroget har mer en nok bæring i hekken for å kompensere for den litt økte vekten pga. motoren.

 

båten anbefales på det varmeste og hvis motoren er ny så er det vel ett godt kjøp i mine øyne.

 

bjørn

 

PS

min båt er til salgs hvis noen er interesert så send meg en IM eller ring meg på

tlf.97077303

Link to post
Share on other sites

Med 250 hk så må jo det bare bli ennå bedre,skroget har mer en nok bæring i hekken for å kompensere for den litt økte vekten pga. motoren.

Jeg ville värt litt forsiktig med å trekke den konklusjonen helt uten videre. Nidelv 590 Sport med störst motorisering (tror det er 225 hk VP bensin) gjör ca 50 knop på max. Den har en videreutvikling av Nidelv 18 skroget med endrede steglister og mer bäring i hekken. De fleste skrog har en maks fart der de blir ustbile. Vär obs på dette slik at båten på ikke blir farlig å kjöre. Sjekk også vekten på motoren slik at den ikke blir baktung. Skroget er ganske smalt og har ikke så mye bäring (den er tross alt bare 18 fot lang). Men funker dette blir det nok "jätteroligt" som vi sier i Sverige. Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...