kjetillunde Startet 28.November.2014 Link til dette innlegget Startet 28.November.2014 Er det Rundstift jeg trenger for å koble meg innpå disse? Hvordan gjør jeg det? Er det bare å presse den inn, eller må jeg ta av isolasjonen og bruke kabelskotang? Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 28.November.2014 Link til dette innlegget Svart 28.November.2014 er det ja,bare presse inn Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 29.November.2014 Link til dette innlegget Svart 29.November.2014 (redigert) Vær då ogso klar over at den raude rundstiften har ein diameter på 4 mm, mens den blå og gule er 5 mm. Redigert 29.November.2014 av Dinamo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 29.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2014 (redigert) Vær då ogso klar over at den raude rundstiften har ein diameter på 4 mm, mens den blå og gule er 5 mm. På denne siden til clas ohlson står det at rød er 1.5mm og blå er 2.5mm? Biltema har bare blå? Redigert 29.November.2014 av kjetillunde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 29.November.2014 Link til dette innlegget Svart 29.November.2014 (redigert) På denne siden til clas ohlson står det at rød er 1.5mm og blå er 2.5mm? Biltema har bare blå? Jamen det at rød er for 1,5 mm2 ledning og blå er for 2,5, er ingen motsetning til opplysninger om stiftens diameter. Det at biltema har berre blå, trur eg sånn passe, fordi fargane sett i sammenheng med størrelser er standardisert, og har vore det samme i vaffelfall 40 år: grønn: 0,5 qmm (sjelden å sjå) rød: 1,5 qmm (veldig vanlig) blå: 2,5 qmm (veldig vanlig) svart: 4 qmm (Uhyre sjelden) gul: 6 qmm (veldig vanlig) Redigert 29.November.2014 av Dinamo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 29.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2014 (redigert) Aha, takk skal du ha Dinamo! Redigert 29.November.2014 av kjetillunde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 29.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2014 Var nettopp på clas ohlson for å kjøpe flatstifthylse som passer til denne på bildet, men på øyemål er jeg ganske sikker på at den største (gule) flatstifthylsen blir for liten. Hvordan skal jeg greie å koble meg til denne? Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 29.November.2014 Link til dette innlegget Svart 29.November.2014 Hvis du ikke får en gul flatstifthylse til å passe, kan du klippe den og skjøte med andre ting.. feks en rundstifthylse.. eller en wago skjøteklemme.http://www.elektroimportoren.no/pictures/59009.jpg Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 29.November.2014 Link til dette innlegget Svart 29.November.2014 litt irr i kontaktene ser det ut til , spray og gjør rent, og sett inn med fett Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Dinamo Svart 29.November.2014 Link til dette innlegget Svart 29.November.2014 Dette med flatstift, fins der ogso eit godt utvalg i. So vidt eg har skjønt so går dei på tommemål, og dei størrelsane eg veit om der, er 1/8" (ca 3 mm) 3/16" (ca 5 mm) 1/4" (ca 6 mm) og 3/8" (ca 10 mm) For so å komplettera "galskapen" so har flatstiften fleire normerte tjukner på kvar breidd. Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 29.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2014 litt irr i kontaktene ser det ut til , spray og gjør rent, og sett inn med fett Ja det var lurt Dette med flatstift, fins der ogso eit godt utvalg i. So vidt eg har skjønt so går dei på tommemål, og dei størrelsane eg veit om der, er 1/8" (ca 3 mm) 3/16" (ca 5 mm) 1/4" (ca 6 mm) og 3/8" (ca 10 mm) For so å komplettera "galskapen" so har flatstiften fleire normerte tjukner på kvar breidd. Hvor får du tak i så stor flatstifthylse? Både Biltema og Clas Ohlson hadde maks 6mm2 Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 29.November.2014 Link til dette innlegget Svart 29.November.2014 Dette med flatstift, fins der ogso eit godt utvalg i. So vidt eg har skjønt so går dei på tommemål, og dei størrelsane eg veit om der, er 1/8" (ca 3 mm) 3/16" (ca 5 mm) 1/4" (ca 6 mm) og 3/8" (ca 10 mm) For so å komplettera "galskapen" so har flatstiften fleire normerte tjukner på kvar breidd. For å vera meir tydelig, so er desse størrelsane som eg nemner her, breidda på flatstiften. Og dei er max 6 mm2, noko eg trur er veldig greit, for dei toler ikkje meir strøm enn at det er nok. (har sjølv opplevd sprøsteikt flatstift i glødekretsen på ein bil for mange år siden) Sitér dette innlegget Link to post
SR400 Svart 29.November.2014 Link til dette innlegget Svart 29.November.2014 (redigert) Jeg har brukt WAGO endel. Er kjempefornøyd med de. Skal bruke de i den nye båten også. Sprøyter inn syrefritt silikonfett først. Med kabelsko kan man få dårlig kontakt/varmgang der man klemmer kabelen og der kavelskoene er koblet sammen. Disse er godkjent i koblingsbokser i hus. Kjøpte 100 stk av hver :) Redigert 29.November.2014 av Kaptein NMBF (see edit history) Sitér dette innlegget http://nmbf.no http://baatene.blogspot.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.