Jump to content

Trenger feedback på Garmin Echo 151dv/201dv

NoobMatrosen

Recommended Posts

Vurderer å gå til innkjøp av ekkolodd til neste sesong. En mobil enhet er kravet, og finner da ut at Garmin har en bag med batteri som passer Echo-serien. Det å ha et mobilt batteri betyr mye, da jeg ikke ønsker batteri fast i båten, grunnet den er av aluminium, og da vil jeg ikke risikere tæringsskader.

Det er to aktuelle kandidater: Echo 151 DV og og 201 DV.

201 DV har mulighet for fartsmåling gjennom svingeren.

Har en hunch på 201 pga dette, pluss at skjermen er større. Har også tenkt på disse enklere modellene som har svart-hvitt skjerm, da jeg tror denne skjermtypen funker best i åpen båt i pent vær. Mistenker at fargeskjermen blir mer utydelig når det ikke er noe som skjermer for sollys etc, sånn som man får det i båter med overbygg. Down Vu høres jo fint ut, med bedre bildekvalitet. Men mulig denne teknologien drar mer strøm?

Er det noen har vært borti disse og evt også bagen med batteri, og kan si noe om brukervennlighet og batterikapasiteten?

Funker Echo 201 til måling av fart egentlig?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...