Danske Startet 29.November.2014 Link til dette innlegget Startet 29.November.2014 Hei, har forsøkt meg på en plate meranti til bordplate. 18mm. Jeg kan ikke få det skåret pent. Det bliver flåsset i kanten, særlig på tværs. Og jeg klarer heller ikke å få det rett ...har forsøkt med stikk sav samt rundsav. What to do??? Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.November.2014 Link til dette innlegget Svart 29.November.2014 (redigert) Sirkelsag med fintannet blad. Sag fra baksiden av platen. Legge på en tape der du skal sage vil redusere ødeleggelsene. Bruk rettholt som støtte. Rettholt: Redigert 29.November.2014 av Hulda (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 29.November.2014 Link til dette innlegget Svart 29.November.2014 Enig med Hulda :-) Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
fs Svart 29.November.2014 Link til dette innlegget Svart 29.November.2014 Alternativ dersom dette skal være 100% strøkent. skjær først noen mm på utsiden. Fest så rettholten på strek. Fres (overfres)vekk det overskytende med notfres med styrelager. Styrelager hvilende mot rettholten. Jeg bruker alltid denne metoden dersom finish er avgjørende. Sitér dette innlegget Link to post
Dorsken Svart 29.November.2014 Link til dette innlegget Svart 29.November.2014 ... Jeg kan ikke få det skåret pent. Det bliver flåsset i kanten, særlig på tværs. ... Hva om en legger på en tape der skåret går? Sitér dette innlegget Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
Dinamo Svart 29.November.2014 Link til dette innlegget Svart 29.November.2014 Sirkelsag med fintannet blad. Sag fra baksiden av platen. Legge på en tape der du skal sage vil redusere ødeleggelsene. Bruk rettholt som støtte. Rettholt: Eg vil i tillegg sei at bladet må bita godt. Og so sage langsomt, slik at bladet heile tida arbeider lett. Ein tape der skåret går er foreslått, og det er bra, men ikkje nok åleine. Sitér dette innlegget Link to post
Danske Svart 29.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2014 Skal prøve dette, takk. Prøvet med rettholt, og tape, men har nok brugt for grov tann. Jeg tenkte også selv jeg kanskje kan bruke en stanley kniv til å bryte overflaten. Det som fs foreslår høres bra ut, men jeg skjønner ikke hva jeg må gjøre ;-) sorry, helt ny på dette :-) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 29.November.2014 Link til dette innlegget Svart 29.November.2014 Kanskje også en ide å stille sabladet grunt så det bare så vidt går gjennom? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Jon-Kåre Svart 29.November.2014 Link til dette innlegget Svart 29.November.2014 Du kan og sage 5-10 mm lengre ut en der du skal og ta siste rest med høvel eller fres Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Shore Svart 30.November.2014 Link til dette innlegget Svart 30.November.2014 Her er det Festool dykksag og skinne som gjelder. Skinna har innfelte tvinger og gummileppe som stikker litt utenfor der du skal skjære. Første gang du bruker saga, skjæres leppa så den ligger helt tight til kuttet, dette hindrer oppflising. Samtidig blir du kongen på haugen når det gjelder verktøy ;) Jada, den koster... Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
BØstrøm Svart 30.November.2014 Link til dette innlegget Svart 30.November.2014 Platesalg skjærer fra begge sider. Fattigmanns platesalg - dra platen langsomt feil vei over Dagbladet. Still høyden på kun 2-3 mm inn i platen. Snu plata, og dytt den gjennom på vanlig måte, med sagbladet stilt på riktig høyde. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.November.2014 Link til dette innlegget Svart 30.November.2014 Hva har egentlig Dagbladet med dette å gjøre? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
dude Svart 30.November.2014 Link til dette innlegget Svart 30.November.2014 Gulost er gulost.. Blad er blad.. Sitér dette innlegget Link to post
BØstrøm Svart 1.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2014 Ipaden kommer med mange rare forslag når jeg glemmer å redigere..... Sitér dette innlegget Link to post
Danske Svart 1.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2014 Hei, takk for ideer, siden jeg nu har en del stykker feiltre, fikk jeg testet igår. Med utgangspunkt i å bruke det verktøy jeg har. Følgende giver bra resultat. Mærk op, tape på. Skær med Stanley, tape på, mærk op. Spæn alt fast, herunder rettholt og plade etc. Og skær med stikksav, med korrekt sag. Det funker med andre ord å bruge stanly kniven. Skal ønske med mere tools kan jeg se av de andre forslag :-) må bli til dørkprojektet :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.