Kiekhaefer Startet 30.November.2014 Link til dette innlegget Startet 30.November.2014 Hei, lurer på om det er noen på forumet som har erfaring med disse båtene, det jeg ser er at skroget er noe forskjellig, Skager har litt mer deplasement style og Inter er litt nærmere en halvplaner. Begge båtene kan motoriseres ganske bra men der er vel en grense på hvor mye vil jeg tro. Er byggkvaliteten like bra hos begge produsentene? Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 30.November.2014 Link til dette innlegget Svart 30.November.2014 Hei, har hatt Intet med 120 hk yanmar, den gikk 24 knop maks og var en utrolig god båt i sjøen. Gikk også fint i 10-12 knop hvis det var mye sjø i mot. Utrolig stødig. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 30.November.2014 Link til dette innlegget Svart 30.November.2014 Har ikke noen erfaring med Skager 660 , men hadde et godt tilbud i fra produsenten i Langesund for tre-fire år tilbake. Nå ble det i stedet ei Polar 20 snekke på meg den gang, en båt som jeg fremdeles har. Hadde en Inter Sunny 600 for flere år siden som vel kan sammenlignes litt med Skager 660, om enn at den var et par fot mindre, men den var veldig brei og stødig. Gikk som et uvær med 27 Yanmar. Ligger en Skager 660 ved siden av meg i båthavna, og den ser veldig solid og bra ut. Skager er jo bygget på skroget til gamle Hanto 22, men der er vel blitt en del forandringer etc opp igjennom tiden. Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 30.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2014 Jeg har hørt at Skager har blitt redesignet i akterenden ,den er blitt flatere bak slik at den ikke graver seg ned under høyere fart, da vil jeg tro at den tåler mer fart enn 13 knop som har vært standarden før. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 30.November.2014 Link til dette innlegget Svart 30.November.2014 Stemmer muligens det du sier der. Den har jo også en stor flaps i tillegg bak. Mener også båten kan leveres med større motorer i dag, enn det som den i utgangspunktet ble levert med tidligere. Men hvordan båten oppfører seg som en hurtiggående "halvplaner" er jo en annen sak. Den har jo tross alt i utgangspunktet et deplasement-skrog. Sitér dette innlegget Link to post
Kiekhaefer Svart 30.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2014 Du har rett i det, den møter nok "veggen" noen knop over 13 knop, men kan en holde en marsjfart 12-14 knop er jo det bra etter min mening. Er begge produsentene "låst" på Yanmar motorer eller er det rom for andre valg.? Kunne godt tenkt meg en Nogva Nanni i en av disse båtene, disse er kompakte og burde passe godt til dette bruket. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 1.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2014 Skager 660 kan vel tilpasses til hver enkelt kjøper av båten når det gjelder motor, utstyr etc. Er vel også blitt levert med flere motor alternativer, men hovedtyngden har vel valgt Yanmar. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.