Jump to content

Inter 6900F vs Skager 660: Erfaringer?

Kiekhaefer

Recommended Posts

Har ikke noen erfaring med Skager 660 , men hadde et godt tilbud i fra produsenten i Langesund for tre-fire år tilbake. Nå ble det i stedet ei Polar 20 snekke på meg den gang, en båt som jeg fremdeles har. Hadde en Inter Sunny 600 for flere år siden som vel kan sammenlignes litt med Skager 660, om enn at den var et par fot mindre, men den var veldig brei og stødig. Gikk som et uvær med 27 Yanmar. Ligger en Skager 660 ved siden av meg i båthavna, og den ser veldig solid og bra ut. Skager er jo bygget på skroget til gamle Hanto 22, men der er vel blitt en del forandringer etc opp igjennom tiden.

Du har rett i det, den møter nok "veggen" noen knop over 13 knop, men kan en

holde en marsjfart 12-14 knop er jo det bra etter min mening.

Er begge produsentene "låst" på Yanmar motorer eller er det rom for andre valg.? Kunne godt tenkt meg en Nogva Nanni i en av disse båtene, disse er kompakte og burde passe godt til dette bruket.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...