bayliners Startet 30.November.2014 Link til dette innlegget Startet 30.November.2014 Heisan er det noen som vet hvor langt frem en må flytte motor for å bytte skjold på et mercruiser bravo drev? skal bytte styrepinne lekkasje. jeg vet at det er andre metoder for å bytte men jeg vil ikke borre eller skjære i skjoldet og da er er det ingen vei utenom å ta ut motor elle flytte motor frem. Sitér dette innlegget Link to post
Al-Tec Svart 30.November.2014 Link til dette innlegget Svart 30.November.2014 Motoren må ut om du skal få dette ordentlig til. Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
Chris284 Svart 30.November.2014 Link til dette innlegget Svart 30.November.2014 Kommer an på hvor mye plass du har på sidene og foran motor. Motor må av festene og om du kan få flyttet frem såpass at du kommer til på hver side og under eksos (bukkehorn) om du har V8, så kan du ta det uten å ta ut motor. Da jeg byttet transom på en 6 syl diesel motor som er ca 30 cm lengre enn en V8, heiste jeg opp og fikk motor litt på skrå og frem, da kom jeg til alle bolter oppe og nede på transom bakplate. Måtte ta av varmeveksler. Legg en 4x4 på tvers over rekken, så får du antagelig nok høyde til å feste en kjetting talje. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Teerex Svart 30.November.2014 Link til dette innlegget Svart 30.November.2014 hvorfor vil du ikke bore eller skjære i skjoldet ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
bayliners Svart 30.November.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2014 takk for svar ønsker å ha det orginalt slik det skal være, samt at jeg setter inn en rustfri styrbolt som mercruiser burde hatt fra fabrikken Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 30.November.2014 Link til dette innlegget Svart 30.November.2014 (redigert) Mercruiser leverer jo selv plug kit for reparasjonen. Her avbildet med syrefast styrebolt. Her et kit med hullsag og gjengetapp http://www.ebay.com/itm/Mercruiser-Gimbal-Ring-Arm-Plug-Tap-Saw-Kit-22-88847A1-/121084416174 Redigert 30.November.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.