Jump to content

Bytte transom skjold mercruiser bravo


bayliners

Recommended Posts

Kommer an på hvor mye plass du har på sidene og foran motor.

Motor må av festene og om du kan få flyttet frem såpass at du kommer til

på hver side og under eksos (bukkehorn) om du har V8, så kan du ta det uten å ta ut motor.

 

Da jeg byttet transom på en 6 syl diesel motor som er ca 30 cm lengre enn en V8, heiste jeg opp og fikk motor

litt på skrå og frem, da kom jeg til alle bolter oppe og nede på transom bakplate. Måtte ta av varmeveksler.

Legg en 4x4 på tvers over rekken, så får du antagelig nok høyde til å feste en kjetting talje.

Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop

Link to post

Mercruiser leverer jo selv plug kit for reparasjonen.

Her avbildet med syrefast styrebolt.

 

bilde

 

Her et kit med hullsag og gjengetapp http://www.ebay.com/itm/Mercruiser-Gimbal-Ring-Arm-Plug-Tap-Saw-Kit-22-88847A1-/121084416174

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...