Kaptein_Kaos Startet 1.Desember.2014 Link til dette innlegget Startet 1.Desember.2014 Hei ! Jeg driver og "om-møblerer" på litt utstyr i båten min og kom til å tenke på hvordan det er med tanke på plassering av antenner og sendere/mottakere av forskjellige slag. Jeg har eller skal montere: Glomex tv antenne Radar GPS antenne/r AIS VHF FM/DAB Hva skal/bør stå øverst/nederst, lengst vekk ifra hverandre etc. er det andre ting å tenke på osv. Kaptein_Kaos Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2014 Glomex tv antenne: Høyt og med fri sikt i alle retningerRadar: fri sikt i alle retninger og godt over hodehøydeGPS antenne/r: fri sikt mot hele hommelhvelvingen, gjerne så lavt som muligAIS: ikke så viktig dersom du ikke er interessert i hva som befinner seg milevidt unna, detter er et antikollisjonssystemVHF: så høyt og fritt som mulig. Og husk, antennen skal stå loddrett, ikke "kjekt på snei!!!"FM/DAB: der du måtte få noe plass til overs. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kaptein_Kaos Svart 1.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2014 Takk for gode svar Lars H. ! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.