Bisse Startet 2.Desember.2014 Link til dette innlegget Startet 2.Desember.2014 Denne er til salgs på finn.no: Må man bruke et slikt kompass? Kan man brukr et elektronisk/flux kompass. Dette magnetkompasset trar veldig plass. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
hanto1 Svart 2.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2014 Vil anta du kan bruke Robertson flux kompass på denne, men hør med ProNav Egersund for og være sikker. Sitér dette innlegget Link to post
Bisse Svart 2.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2014 Snakket med de nå. Et kompass til denne koster 9000kr. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Mulligan Svart 2.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2014 Jeg tror ikke det magnetkompasset er koblet til. Jeg ser ingen pick-up på det. Denne autopiloten kan bruke etthvert gyro/fluxgate/magnetkompass som gir ut cos/sin signaler. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 2.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2014 Det må da gå an å få fatt i noe som er brukt. Jeg solgte en Robertson autopilot, alt med unntak av hydraulikken, for 500 kroner i fjor. Og der var det med kompass. (Hydraulikken kjører i Hulda nå, førsteklasses kvalitet på disse sakene). Det smerter kanskje at jeg skriver akkurat dette :-) Men som sagt tidligere, dette er gamle greier, ligger sikkert en del slike saker og slenger rundt omkring. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 2.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2014 Du kan tilkoble hvilken som helst fluxgatekompass til denne piloten. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 2.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2014 Ebay...Ble forresten nylig solgt komplett AP 22? på finn for 3200,- Sitér dette innlegget Link to post
Bisse Svart 2.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2014 Du kan tilkoble hvilken som helst fluxgatekompass til denne piloten. ProNav sa at det ikke var noen "eldre" fluxkompass som passet med denne, men han sa samtidig at de måtte cos/sin Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
slaven Svart 4.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2014 Styrer veldi fint med flux kompass,vanskeli og få fin styring med magnetkompass,eg byttet til flux,spesielt på nordlige kurser Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.