Kenneth82 Startet 7.Desember.2014 Link til dette innlegget Startet 7.Desember.2014 (redigert) (For det egentlige spørsmålet mitt, holder det å lese siste avsnitt ;)) Etter nesten et år med lesing på Båtforumet, pugging og eksamen av båtførerprøven, og daglig lesing på finn.no nærmer det seg omsider båtkjøp. Håper er at 2015 blir vår første sesong på sjøen! Så endelig er det min tur å spørre om råd her inne... ;) Jakten har pågått en stund, og båter er studert og kassert etterhvert som gode råd har kommet og gått.. Fra amerikanske, rimelige bowridere er søket omsider landet på nordiske, nyere daycruisere med utenbordsmotor. Ikke kan jeg skru, og ikke vil jeg heller.. Jeg vil ha en trygg, komfortabel båt som vil brukes mest til dagsturer men også kan brukes til en helg med overnatting. Den må tåle litt sjø, da vi vil reise en del rundt i Ryfylke. Jeg vil jo ikke skremme kona bort fra båtlivet første sesong.. Samtidig innser jeg at båt til fiske er vanskelig å kombinere med turbåt. Vi er en familie på to voksne og en liten pjokk. En kravliste/kjekt-å-ha-liste er under stadig forandring, men inneholder: - Utenbordsmotor - 22-24 fot (ikke mindre pga innvendig plass, helst ikke større pga båtplass) - Toalett med tank (ikke portapotti) - God solseng som også kan brukes til overnatting - OK høyde i kabin, ikke klaustrofobisk - Kan brukes til vannski/vannleker Pr nå treffer Finnmaster T7 hjertet mest. Har dere andre modeller å anbefale som treffer de fleste punktene på listen? T7'en er i absolutt øvre prissjikte, så gjerne rimeligere. Så er siste ankepunkt å få en båtplass i regionen (Sandnes, Rogaland)... Takk for meninger og svar - gleder meg til å dele gode båthistorier med dere :) Redigert 7.Desember.2014 av Kenneth82 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 7.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2014 Kunne fylt på med mange flere spørsmål, men skal holde de inne til senere ;) Skibsplast 665, av den siste generasjonen, treffer også på de fleste punktene.. Og da til er mer behagelig pris (350' - 400') Sitér dette innlegget Link to post
Sjøbliss Svart 8.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2014 Når jeg leita her i høst var Ibiza min favoritt i denne størrelsen. Ibiza har sjøegenskaper som banker f.eks. skibsplast etter det jeg skjønner. Byggekvaliteten er også enormt god. Sitér dette innlegget Hjemmeside: https://www.sbarmen.no/ "Sofia" Nor Star 350 HT, 2008 modell med D6-370 "Sobasa" Nidelv 300 Sport, 2007 modell med D6-350: Historisk Finn annonse Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.