Jump to content

Liming av snapdavider


Kent

Recommended Posts

Har noen korte spørsmål om hvordan jeg skal gå frem når jeg skal lime fast snapdaviderene på gummibåten.

Skal det være luft i båten når jeg setter på "paddene"? Jeg tror ja, men hadde vært taknemmelig for å få en bekreftelse.

 

Er det andre ting som jeg bør passe på i forbindelse av limingen av "paddene"?

 

 

Takk for hjelpen!

 

 

Kent

Link to post
Share on other sites

Varmt, stort trykk under liming, rubbe gummi, pass på at båten blir liggende som den skal. Sjekk høyden over vannet slik at du slipper å løfte båten oppi. Båten bør ligge som "ved kai" når den ligger i davitene med normal last i båten. Pass på at festene ikke kommer i veien for årer ol.

Prøv å feste på en slik måte at du slipper å fendre mellom disse stålbøylene og moderskipet når gummien ligger på siden.

Skikkelig lim - tror du må over på en tokomponent hvis det skal holde

 

Blir nok et kompromiss det med plasseringen..

 

Mons

Mons

Link to post
Share on other sites

Ifølge bruksanvisningen på limboksen jeg brukte (tokomponent) skal man ikke ha luft i båten. Limet legges på både davit og båt, i tre lag med 10 min. tørk mellom hvert lag med lim. Så presser man limflatene sammen, og her gjelder det å treffe med en gang, for det biter umiddelbart.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...