Jump to content

Hvor godt seiler gamle Hallberg Rassy (312, 94 Kutter, 352)


Fanafjord

Recommended Posts

  • 8 måneder senere...

 

Og det fine med å kjøpe HR, er at dette er som regel båter som har blitt tatt godt vare på av eierne hele veien.

 

 

Er enig i det, og de som hadde råd til HR i sin tid, har som regel hatt råd til å vedlikeholde også.  Men jeg har trufet på noen riktige "luringer" av HR selgere også...

 

Men vedlikeholdet i seg selv, det er mest avhengig av eierne, ikke selve båttypen. Og det ser for meg ut som om enkelte HR eiere sannelig skal ha godt betalt for vanlig vedlikehold også!

I denne størrelsesklassen ligger HR båter minst 100 000 over omtrent like gode konstruksjoner fra den tiden. Men kjøper man HR, føler man seg som regel litt mer sikker på at båten er godt konstruert, basert på navnet. Andre merker må bevise det i større grad og det gir dermed mange kjøpere større trygghet å kjøpe HR.  Om det er verdt 100 000 eller mer i prisforskjellene, er jeg ikke så sikker på. Men det kommer da an på hvor mye kunnskap om skrogkonstruksjon og byggemetoder som kjøperen ønsker å sette seg inn i, for å spare inn en slik prisforskjell, kanskje.

Redigert av Propell1 (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...