Framtia Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 ja, og si du fikk den av en venninne på jobben... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
bare lek(k)er Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Prosjekt tråd ? Skjønner iritasjonen din Løsningen til Herman kan funke, ulempen er at du får akterdelen av bommen ganske langt utenfor hekken, som gjør det vanskelig å beslå seilet. I tilegg står masten strengt tatt litt for langt akter sånn at du får feil seil senter. Tror jeg hadde demontert masten (skåret den av helt nede i dekket) så hadde jeg borret nytt hull i riktig ende av båten, og borret et hull i bunnen av masten og limt en fyrstikk, blomsterpinne ell. i hullet i masten og hullet i dekket, og montert hele greia sammen igjen. Trygve Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Jeg lar meg irritere, når jeg sitter ved kjøkkenvinduet. Min kjære var snill og kjøpte en pynteseilbåt fra Kremmerhuset... Dette kjøpet må være resultat av blind kjærlighet når hun ville deg så vel og skaffet deg en båt til. Det skal du ikke glemme i denne vanskelige saken. Kanskje det er et tegn på at en er bra men to er bedre. Den kan jo hete Impuls? Innkjøperen på Kremmerhuset derimot, skulle vært straffet på unevnelige steder Sitér dette innlegget Link to post
Skudenes Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Sitér dette innlegget LS21 "Skudenes" 1900, og LS23 "Naley" 1897. Losskøyter som gikk i tjeneste i Skudefjorden. Link to post
BØstrøm Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Bare en her før som evner å tenke annerledes. Fokka bak, og bakk fokk er ikke nødvendigvis to sider av samme sak.skaff heller ett større forseil bak, så får vi se hvem som setter bakkerekorden hver dag i hoppuka. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 9.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Honduras, det der var jo litt av et smykke. Leiter litt på finn av og til etter slike båter. En vakker dag blir det noe slikt. Som festina er inne på, en skal jo være glad man fikk en båt nummer to. Jeg er glad jeg har fått snakket ut om dette her. Det gjør det lettere å akseptere feilen. :) Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 10.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2014 Må få lov å gratulere Eureka med båt nr 2, selv om den ikke er særlig seilbar. Kanskje du finner båt nr 3 på en av disse nettstedene?: http://modellskute.no/page.php?p=buy http://www.selco.no/ Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
tobixen Svart 10.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2014 Har kjøpt en annen båt som står på stua. Når jeg ser på den, så slipper irritasjonen taket... Inntil jeg kommer inn på kjøkkenet. Den mangler jo både bus og kjøl ... Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Rune Totland Svart 10.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2014 Noen måååå kjølhales............. Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 10.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2014 (redigert) Når en ser på buskene uten for vinduet ditt, så ser en jo at masta står riktig den, i forhold til vindretningen..., det er båten som står feil! Du trenger bare å snu båten, og la riggen stå slik den gjør i dag, med fokka mot babord... Fernanda Redigert 10.Desember.2014 av fernanda (see edit history) Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Guest Avmønstret# Svart 10.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2014 Er det en Bavaria? Kjølen har ikke ramlet av, bare løsnet og snudd seg ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 10.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2014 men, et akterstag blir helt feil. Med gaffelseil må det bli to lensetakler, uansett om storseilet peker framover eller bakover fra masta ...(jeg ville nok fulgt rådet om å flytte masta og sette seilene rett veg) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Maruma Svart 10.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2014 Eller bare å snu båten som fernanda var inne på..... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 10.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2014 jeg skulle tatt ned seilene o brukt jerngenuan.......... Honduras modell den liker jeg Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Eureka Svart 10.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2014 Takker for mange forslag. Fruen reiser bort i jula, så da blir det prosjekt. - men det holdt på å løse seg i kveld. Vi bakte pepperkaker. Hu skulle lufte gjennom vinduet... Jeg sa ingen ting, holdt pusten.... Vind i seilene... Men akk, den veltet ikke... Da hadde det løst seg :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.