orkan Startet 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Startet 9.Desember.2014 Hei, Kjøpte meg et kombi instrument fra statene, betalte moms osv - alt bare fryd og gamme helt til jeg skulle prøve herligheten. Det viste seg at jeg hadde vært uheldig å fått et "dødt" instrument, dvs det vil ikke starte opp, kommer bare lys i displayet og merkenavnet - det er alt. Fulgte med garantikort å greier så tenkte dette ikke var noe problem, sendte det inn til importør for rep. Fikk i dag tlf om at serienr på enheten viste at dette var import fra USA, så de ville ikke ha noe med det å gjøre, ei heller se på det. Er det slik det funker? Får sikkert sendt det tilbake til USA,men trodde virkelig det var sånn world wide service på greierne Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Det er nok ikke alle produkter som har world wide service. Evt. må produktet være kjøpt i det landet man bor i og registrert med garantikort for å få rep. i andre land. Evt. er det delt i soner, så USA blir en sone, Europa en annen osv. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
orkan Svart 9.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Fulgte med garantikort som statuerte nettopp world wide service. Står forøvrig Simrad på instrumentet, trodde dette skulle være bra saker - men de kan vel også få til en "mandagsmodell" tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Fin Les avtalen og se etter reservasjoner mm. Det er meget mulig at garantien gjelder., men at distibutør kvier seg. Sitér dette innlegget Link to post
orkan Svart 9.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Skal gjøre det. Skjønner jo at usa importert er lite pop for dem, men om det er nytt instrument på garanti som er løsningen så bør jo ikke det være noen utgift for dem, snarere for simrad? Eller tenker jeg helt feil her? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Alt som opptar importørens tid unødig (for dem) regnes vel som tap, selv om det "bare" innebærer saksbehandling, forsendelse osv. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Windy37GM Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Skal gjøre det. Skjønner jo at usa importert er lite pop for dem, men om det er nytt instrument på garanti som er løsningen så bør jo ikke det være noen utgift for dem, snarere for simrad? Eller tenker jeg helt feil her? Hvis det skal repareres/handles osv i Norge blir det en utgift. Skjønner godt de ikke gidder å handle dette når det ikke gies mulighet til å tjene fem flate på det. mvh Windy37GM Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Ronald Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Jeg har to ganger, med flere års mellomrom, handlet Casio-klokker med "international" garanti. En gang Danmark (Kastrup), en gang Australia. Den var verdt akkurat lik 0 for rep. her i Norge. Dog skal det sies at Australia-kjøpet ikke helt er 100% avklart enda (les: jeg har ikke helt gitt meg). Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Det er vel det som er risikoen med å handle billig i utlandet. Når ting ikke virker er det upraktisk å ha leverandøren langt unna. Jeg skjønner godt at den norske importøren som har "tapt" et salg når du handlet i USA, ikke har veldig stor lyst å bruke tid å energi på produktet. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 (redigert) Ville reklamert mot Simrad i USA og vist til at den lokale importør ikke respekterer den World Wide Service. Ellers er det ikke sååå komplisert å sende ting til utlandet for reperasjon. Jeg handler min elektronikk stort sett i England og har sendt noen duppeditter at og fram dit uten noe stor problem. Min erfaring er at forhandlere i England er meget serviceinstillt og har aldri hatt noe problem når jeg hadde reklamasjoner. Viktig at forsending merkes at det der til reperasjon og at du ta vare på kvitteringer ellers blir du avkrevd norsk moms en gang til! Gidder ikke å krangle med gjenstridige norske importører. Har jo litt forståelse for deres frustrasjon også. Redigert 9.Desember.2014 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Fantino Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Kontakt selger og be instruksjon for retur pga DOA (dead on arrival). Pass på å få deklarert returforsendelsen korrekt slik at du slipper ny mva når erstatningsvare dukker opp. Returfrakt må du regne med å dekke selv, men har også opplevd at selger tar seg av dette inkl bestilling av frakt slik at varen ble hentet på døra. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Fra Navico (Simrad sitt morselskap) sine garantibestemmelser: Customers requiring warranty support for products purchased outside the jurisdiction of first purchase, for example internet sales from international websites, will be required to return their product to the seller, or the Navico Service Centre in the jurisdiction of first purchase, or pay a fee to obtain local service. In markets serviced by authorized Distributors, local warranty is at the discretion of the Distributor. https://www.google.no/url?sa=t&source=web&rct=j&ei=K1GHVOboIMn4yQO1lIKABg&url=http://www.navico.com/Warranty/Navico-Warranty-Policy/&ved=0CB4QFjAA&usg=AFQjCNFMFrqxgfXFTOlzgx4VUYxj1ROEiw&sig2=vW5Da3S_T6dwT3QH1CGdtA Send meg info om hvilken modell du har på IM. Det er et par ting som kan gjøres for å prøve å få liv i enheten før du går til det skrittet å sende den tilbake til USA. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Det er dessuten sannsynlig at produsenten har en policy for kompensasjon av garantiarbeid som ikke er i nærheten av å dekke opp for et norsk kostnadsnivå. Når den norske leverandøren ikke har tjent noe på salg av produktet i utgangspunktet blir det ekstra uinteressant å gjøre garantijobben. Rett og slett rent tap. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Worry II Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 (redigert) Nå er ikke WWW og WWS samme sak. Det er er bokstav der som skiller. Warranty og Service. EMEA-produkter er det garanti på innenfor EMEA. US, kun i US. Det er veldig få nordiske serviceprovidere som dekker garanti for produkter kjøpt utenfor EMEA. Det er faktisk slik at serviceprovider i mange tilfeller ikke får lov å kjøpe deler utenfor EMEA. Da må ofte servicen eller delen bestilles i samme verdensdel som produktet er kjøpt i. Jeg kan for eksempel nevne merker som Sony og HP/Compaq. Her er det sjelden at modellnumrene på produktene er like i de forskjellige verdensdelene også. Redigert 9.Desember.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Jeg har handlet båtelektronikk for 60-70.000.- i USA og har heldigvis aldri hatt behov for garantisaker. Prisen er såpass lav at jeg greit hadde bitt i meg et tap på en av enhetene. Raymarine har unntak i garanti for utstyr kjøpt i amerikansk nettbutikk og eksportert før det ble montert i båt. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Jan E. Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Om en skal sende ting til reparasjon med Posten fyller en ut Tollfaktura i 3 eksemplarer. Og får de stemplet når en leverer pakken. Eventuelt få et skjema på postkontoret som kommer med alle 3 eksemplene med gjennomslagspapir. Husk bare å få stemplet det arket du beholder selv eller få kvittering på at forsendelsen er utført. En puttes i en fraktkonvolutt utenpå forsendelsen når en sender den ut av landet. En legges inne i esken som mottaker klistrer på utsiden av forsendelsen når den skal i retur til Norge. Og siste beholder en selv i tilfelle avsender glemmer å feste på vedlagt ark utenpå forsendelsen ved retur. Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Worry II Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 (redigert) .. Raymarine har unntak i garanti for utstyr kjøpt i amerikansk nettbutikk og eksportert før det ble montertr i båt. De krever nok tollpapirer, så om de er stemplet så er det nok ok. Så må den repareres i US. Papirer må følge, så klart. Redigert 9.Desember.2014 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 9.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2014 Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.