alfth Startet 13.Desember.2014 Link til dette innlegget Startet 13.Desember.2014 Har en Seiwa Explorer 3 kartplotter enhet. Fra den gikk det en VGA kabel til en LCD TV av merket Orion. Her for litt siden så røk Orion skjermen, men jeg har nå fått tak i en annen LCD TV av merke Scott. Strøm til den gamle skjermen kom fra ledning opp fra dashbordet med en rund plugg i enden. Utvendig kapsel på pluggen var jord og pinnen inni var pluss. Kabelen som fulgte med den nye Scott skjermen ser helt lik ut som den til Orion skjermen og har samme pluss og minus. Det jeg lurer på er om jeg kan bruke den gamle ledningen til Orion skjermen som stikker opp av dashbordet ? Den gamle Orion har spesifikasjon ang. strøm : Output DC12V, 2,5 A, Strømforbruk < 35 W mens nye Scott har spesifikasjon ang. strøm : Output DC12V, 3,33 A, Strømforbruk 40 W. De har ulik Ampere, - så kan jeg rett og slett kople den nye Scott tv'n til den gamle ledningen ? Hilsen en litt ukyndig ang. strøm. Båten er en Viknes. Sitér dette innlegget Link to post
Dinamo Svart 13.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2014 Eg tviler sterkt på at den forskjellen i strøm er veldig viktig. Men desse strømkontaktane har ein irriterande uvane med å vera LITT forskjellige i diameter, helst diameter på det innvendige hullet. Hvis dette går greit, at pluggen går greit inn i skjermen, so bør det heile vera greit. Magne Sitér dette innlegget Link to post
baymerc Svart 13.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2014 (redigert) Skjermen trekker det den har behov for, så hvis polariteten stemmer og pluggen passer går det fint. Redigert 13.Desember.2014 av baymerc (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
peso Svart 13.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2014 (redigert) Strømmessig burde dette være problemfritt, forutsatt normal tykkelse på ledningene. Det viktigste her er at pluggen er lik vedrørende polaritet. Vanligste er at pluss er i midten og minus rundt. har du sjekket dette er det bare å koble til. Redigert 13.Desember.2014 av timex (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alfth Svart 13.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2014 Tusen takk for svarene. Skal teste den gamle ledningen i den nye skjermen snart. Er positiv nå til at dette skal gå bra. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 13.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2014 oppgitte data er vel maks av hva skjermen skal kunne trekke - i vanlig drift bør den ikke være i nærheten av maks strømtrekk heller. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.