Jump to content

Edit History

Førstefender

Førstefender

Chiefengineer skrev for 18 timer siden:

Jeg tror ikke disse slangene har en spesielt dårlig kvalitet. De har tross alt vart i 14 år og muligens er de produserte enda lengre bak i tid.

Jeg ville ikke eksperimentert med å sette inn noe annet enn det som står i dag med mindre dette er verifisert av leverandør som følge av produktoppgraderinger etc.

Jeg tror snarere bare denne tråden viser at når en båt har nådd denne alderen så er det en del ting som potensielt kan oppstå. 

Delvis enig. Ser mine egne gummislanger som er 7år eldre, blir også byttet i disse dager, men er av en helt annen kvalitet og tipper de hadde holdt 10år til. Når Tides pakkbokser koster minst 5x prisen av en "Volvo kondom", burde det kunne stilles høyere krav til materialvalg, en feil her kan i værste fall føre skuta til bunns. Ser som sagt, Tide leverer utseende messig, en litt annen type slange nå, så kan man jo håpe denne også har noe bedre kvalitet, pris tatt i betrakning.

Førstefender

Førstefender

Jeg tror ikke disse slangene har en spesielt dårlig kvalitet. De har tross alt vart i 14 år og muligens er de produserte enda lengre bak i tid.

Jeg ville ikke eksperimentert med å sette inn noe annet enn det som står i dag med mindre dette er verifisert av leverandør som følge av produktoppgraderinger etc.

Jeg tror snarere bare denne tråden viser at når en båt har nådd denne alderen så er det en del ting som potensielt kan oppstå. 

Delvis enig. Ser mine egne gummislanger som er 7år eldre, blir også byttet i disse dager, men er av en helt annen kvalitet og tipper de hadde holdt 10år til. Når Tides pakkbokser koster minst 5x prisen av en "Volvo kondom", burde det kunne stilles høyere krav til materialvalg, en feil her kan i værste fall føre skuta til bunns. Ser som sagt, Tide leverer utseende messig, en litt annen type slange nå, så kan man jo håpe denne også er noe bedre kvalitet, pris tatt i betrakning.

Førstefender

Førstefender

Delvis enig. Ser mine egne gummislanger som er 7år eldre, blir også byttet i disse dager, men er av en helt annen kvalitet og tipper de hadde holdt 10år til. Når jeg ser Tides pakkbokser koster 5x prisen av en "Volvo kondom", burde det kunne stilles høyere krav til materialvalg, en feil her kan i værste fall føre skuta til bunns. Ser som sagt, Tide leverer utseende messig, en litt annen type slange nå, så kan man jo håpe denne også er noe bedre kvalitet, pris tatt i betrakning.

• Create New...