roaardal Startet 15.Desember.2014 Link til dette innlegget Startet 15.Desember.2014 Jeg har en 150hk fra 1987 med tre doble forgassere, jeg har lenge vurdert å kjøpe en større motor, men hører nå rykter om at man kan kjøpe forgassere og reedventiler fra 200 hesteren, siden disse motorene er like bortsett fra gassere og reeds så skal man da få 200hk ut av den.. er det noen som har noe erfaring med dette? Dette hadde hjulpet meg veldig økonomisk sett, ved at jeg slipper å kjøpe ny motor helt enda Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2014 sjekk med disse gutta: http://yamaha-rebuild.com/Yamaha%20High%20Perf.htm Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
roaardal Svart 15.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2014 Oi! Der var d veldig mye snacks ja :-) Men jeg sliter litt med å finne ut hva jeg kan gjøre med min, og hvertfall om d er mulig og bare bytte forgassere og reedventiler for å trimme. I usa har de ikke aeto modellen, så jeg vet ikke hvilke deler jeg kan kjøpe derfra Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2014 modellen har de sikkert, men andre betegnelser enn de som brukes i europa send dem en mail og si hva du ønsker så får du nok svar. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
roaardal Svart 16.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2014 Jepp fikk svar av de, de borrer opp forgassere og reeds og gjør de om til 225 gasser og reeds, så jeg skal visst få 225hk nå :-) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2014 tøft =) men før du setter igang, få sjekket komp osv, slik at du vet at alt der er ok før du setter igang å trimme Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
roaardal Svart 18.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2014 D ble visst bare med 200hk denne gang, måtte bytte topper også for de siste 25hk, men 50hk ekstra bare med å gjøre litt med gassere og reeds er bra alternativ istedet for å kjøpe ny motor.. Jeg sjekka tenning og komp i sommer, så alt skal være i orden. Så får det heller bli ny 250 hester om noen år :-) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 18.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2014 ja, litt uheldig med dollarkursen akkurat nå men likevel mye hk for pengene ... og så må du vel regne med å bruke noen kroner på nye propeller... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
roaardal Svart 18.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2014 Ja det passa veldig dårlig nå med den svake krona :-( Hadde tenkt til å kjøpe Enertia 19' men med 200hk så kan jeg nok øke litt ja, må finne ut hvor mye Sitér dette innlegget Link to post
roaardal Svart 9.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2015 Er det noen som vet hvor stor propell jeg burde ha nå? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.