Jump to content

Kontrakt ved service / kjøp av motor

ULM

Recommended Posts

Skal i gang med en større motoroverhaling til fastpris som innebærer å putte deler fra gammel motor over på ny(ere).

Opptatt av at tidsplan og en viss garanti for motoren blir ivaretatt. Har søkt litt på nettet og dette forumet etter standardkontrakter, men finner stort sett kun til kjøp av båt, og ikke tjenester. Er det noen som har erfaring med tilsvarende arbeid/kontrakter, eller et utkast liggende er jeg takknemlig for det som måtte dukke opp.

Tror denne kontrakten/garantiseddel må skrives spesifikt til denne jobben. Er det utvendige deler det er snakk om som skal brukes fra gammel motor er vel ikke det så uvanlig. Er det innvendige deler det er snakk om så hadde ikke jeg som firma gitt noen garanti, og det ville jeg hatt kontraktbundet før arbeidet hadde startet. Uansett må kontrakten innholde hva som er byttet av nye deler og hva som er brukte deler. Og hva som blir gjort i sin helhet med motoren. Historikk på både gammel og ny motor er også lurt å få med om det fins.

Viktig for deg som forbruker å vite hva følgeskadene kan bli om en brukt del går istykker og om det kan forhindres om du velger ny del. Om en gammel del går istykker og får hele motoren til å havarere vil evt garanti ikke vil gjelde om jeg har forstått dette riktig (om ikke firmaet har gitt garanti på brukt del da) Mekanikeren eller firmaet må kunne gi deg disse opplysningene og få det ned i en kontrakt om dette er et seriøst firma syns jeg.

Har du mere info om hva som skal brukes av gamle deler? Ble litt nysgjerrig :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...