ULM Startet 15.Desember.2014 Link til dette innlegget Startet 15.Desember.2014 Skal i gang med en større motoroverhaling til fastpris som innebærer å putte deler fra gammel motor over på ny(ere). Opptatt av at tidsplan og en viss garanti for motoren blir ivaretatt. Har søkt litt på nettet og dette forumet etter standardkontrakter, men finner stort sett kun til kjøp av båt, og ikke tjenester. Er det noen som har erfaring med tilsvarende arbeid/kontrakter, eller et utkast liggende er jeg takknemlig for det som måtte dukke opp. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2014 Det er ikkje mange verksteder som gir garanti på montering av brukte deler, strengt tatt er du heldig som har funnet noen som tar på seg slik jobb. Siden det ikkje er så utbredt så er det trolig ikkje noko standardkontrakt å finne. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Maruma Svart 16.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2014 Tror denne kontrakten/garantiseddel må skrives spesifikt til denne jobben. Er det utvendige deler det er snakk om som skal brukes fra gammel motor er vel ikke det så uvanlig. Er det innvendige deler det er snakk om så hadde ikke jeg som firma gitt noen garanti, og det ville jeg hatt kontraktbundet før arbeidet hadde startet. Uansett må kontrakten innholde hva som er byttet av nye deler og hva som er brukte deler. Og hva som blir gjort i sin helhet med motoren. Historikk på både gammel og ny motor er også lurt å få med om det fins. Viktig for deg som forbruker å vite hva følgeskadene kan bli om en brukt del går istykker og om det kan forhindres om du velger ny del. Om en gammel del går istykker og får hele motoren til å havarere vil evt garanti ikke vil gjelde om jeg har forstått dette riktig (om ikke firmaet har gitt garanti på brukt del da) Mekanikeren eller firmaet må kunne gi deg disse opplysningene og få det ned i en kontrakt om dette er et seriøst firma syns jeg. Har du mere info om hva som skal brukes av gamle deler? Ble litt nysgjerrig Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 19.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2014 Her er en kontrakt som kan brukes ved større reparasjoner av motor, eller andre håndverkertjenester: http://www.forbrukerradet.no/_attachment/1133650/binary/26132 Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.