Jump to content

Interiør i en Polar 22 HT, 1980

gjomle

Recommended Posts

Ser at du holder til i Kristiansand, så der er jo et firma i Mandal som heter Mandal Treinnredning, de hadde jo alt innredningsarbeidet etc. for Polarboat i mange år, før Polar flyttet til Polen i 2010. Tror de muligens ennu driver med restaurering/oppussing/innredning osv., særlig av eldre Polar-snekker. Ellers finnes jo Bertrand Marcussen i Arendal, som selger både nye og restaurerte Polar-snekker (20/22fot), så der burde jo også finnes noe. Polarboat hovedforhandler i Herre gikk jo nylig konkurs, så der er det vel ingen mulighet til å få noe, ennu ialle fall?. Så er der jo også Telemark Marinesenter i Skien, som restaurerer og bygger opp igjen eldre Polar-snekker til noen virkelig pene smykker,Dette er vel en del tidligere ansatte hos Polar som kan faget, så der er jo også en mulighet til å få noe detaljer ang. din 22 foter. Gå inn på www.telemarine.no, så ser du billeder og prosessen av en restaurering av en 22 foter H.T.

Redigert av LM 605 (see edit history)

Takk for tilbakemeldingene. Er ikke lett å vite hvor man skal begynne med et slikt prosjekt. En av utfordringene mine har vært at de fleste Polar 22 jeg har sett har et litt annet interiør enn det som sitter i min. Ser f.eks av Polarboat i Herre at de kun selger varianten jeg IKKE har (dvs benker langsmed båten av styreposisjon/passasjerstol i stedet for tverrstilt benk helt bakerst). Jeg får ta kontakt med forslagene dere har kommet med og satser på at noen av dem sitter på maler, ev ferdige produkter :).

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...