Ragnar.Olsen Startet 23.Desember.2014 Link til dette innlegget Startet 23.Desember.2014 Lurer på om noen vet om hva som skiller en Suzuki dt 150 2,7l efi.2000 modell.og en 175/225 hk av samme årgang.de er jo helt like og de fleste delene går jo over ens. Er jo litt artig hvis jeg kann stille opp min med ca 50 hk? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 23.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2014 Samme kubikk på alle? Da går det nok på et eller annet vis, og da er det nok noen som har gjort det før :-) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Ragnar.Olsen Svart 24.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2014 Ja alle er jo 2700cm3 Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 24.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2014 Er samme kubikk, men bruker ikke Suzuki variable ventiltider på de effektsterke motorene? Eller annen kammaksel? Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 24.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2014 Ser jeg roter her. DT er jo totakt. Ikke greie på de. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 24.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2014 Men kikker på http://www.brownspoint.com/store/pc/pdf/DT150%20(98-03).pdf Ser der er forskjellig topplokket, stempler, blant annet. Det er to plugger pr skilnader på 225hk. Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 25.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2014 Heisann! Har skrudd en del på DT225, Bytta en del stempler og noen sylinderrekker. Som nevnt tidligere så er det forskjell på topplokk, men også på sylinderne, portingen er ikke lik på alle versjonene. i tillegg vil jeg tro at det er forskjell på ecu, men dette er kun antagelser da jeg ikke er sikker! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Ragnar.Olsen Svart 26.Desember.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2014 (redigert) Den går jo egentlig godt nokk på en benetau 550 flyer open.det holder jo med 150 hk Den går jo egentlig godt nokk på en benetau 550 flyer open.det holder jo med 150 hk Redigert 26.Desember.2014 av Ragnar.Olsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 26.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2014 (redigert) Vil jo tro det skulle holde siden maks. godkjent motor er 115 hk, ifølge div. info på nett som jo ikke alltid stemmer. Står riktignok at den kan leveres med 140 hk her http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/nyheter-september-2007 Gjelder vel moderniserte utgaver fra 2007. Men her står det igjen 115 hk for 2011-modeller http://www.boat.no/asp/boats/show.asp?id=31553&mid=106841 Denne siden sier riktignok at max. motor er 600 hk men tror det må være feil http://www.lundamoauto.no/index.php?id=2&pid=11&template=subpage Denne 10 år gamle artikkelen oppgir faktisk 90-150 hk motorisering http://www.boatpoint.com.au/content/reviews/2004/sports-cruiser/beneteau/beneteau-flyer-550-9511 Nå er det jo ingen dramatisk effektforskjell mellom DF115 og DF140 da. Relativt tungdrevet kanskje siden de kun fikk 39 knop (45 mph) med DF140 her, og det er ikke GPS fartsmåling engang. Muligens for lett propell. Redigert 26.Desember.2014 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Ragnar.Olsen Svart 2.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2015 (redigert) ja er veldig tung i vannet.greide Max 32 GPS knop med en Suzuki 90 v4 fra 95. Redigert 2.Januar.2015 av Ragnar.Olsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.