Jump to content

Hvilken App anbefales til kartplotter ?

.Torstein.

Recommended Posts

Navionics reklamerer med at kurs opp kommer på Android. Jeg lurer faktisk på om den ikke allerede har kommet på padde. Hadde et par tilfelle av at skjermen frøys i sommer, men ellers er det bra. Vær oppmerksom på at en del sjømerker ikke synes på kartet før du har zommet inn til nærområde. Det funker dårlig når du marsjer i over 20 knop. Jeg bruker derfor den gamle plotteren i tillegg, selv om jeg ikke får oppdaterte kart til den lenger.

Har Navionics på Ipad som back up. Her er det mulig å ha kurs opp, rett nok blir all skrift so stedsnavn o.l ikke snudd.

Navionics kartet på Ipad oppdaterer også via wifi kartet i plotteren.

Primært brukes plotter til navigasjon, men når jeg sammenligner plotteren med Ipad så stemmer det over ens.

Det kan også være kjekt å ha et kart zoomet inn mens et viser et grovere utsnitt.

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

AeroWeather hvis du befinner deg i nærheten av en flyplass. Gir deg oppdatert vær, vind, temperatur, sikt, lufttrykk ++. Kjekt å ha i tillegg til Yr og Storm, men i motsetning til de 2 siste gir Aeroweather deg været i øyeblikket, og ikke det du kan forvente i morgen eller til helgen.

MarineTraffic viser deg båter med AIS transponder forutsatt at du har dekning på mobilen. Navn, størrelse, hastighet, kurs o.s.v. Kjekt å ha :-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...