nordan family 27 Svart 15.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2015 Jeg tenker: du har ligget lenge i uthavn, og skal reise. Det blåser veldig, og du trenger baugpropellen. Å koble den til forbruksbatteriene som etter noen dager i uthavn er slappe virker ikke heldig. Startbatteriet er fremdeles på topp, og du har allerede startet når du nå trenger thrusteren. Og startbatteriet er vel også prioritert om du har en strømfordeler. Jeg ville lagt det til et startbatterie- som er dimensjonert for dette og som er konstruert for å avgi mye strøm raskt. Typiske forbruksbatterier er vel lager for å avgi litt strøm lenge og ikke mye strøm raskt. Sjekk denne kapasiteten på de forskjellige bankene. Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 15.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2015 Så lenge du ikke har en common rail motor, kobler du den på startbatteriet. Så sant du ikke setter et eget thrusterbatt. foran da. Dumt å dra ut unødvendig strøm fra forbruksbatt. rett føre du skal legge til for helga. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 15.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2015 Hvis du greier å opprettholde 11volt på batteriet vil den trekke 200 amper. (se40). Da har du strøm 15 minutter før batteriet er nede på 50%. Du kan godt legge 70mm2. det er annbefalt over 7meter total lende..altså fra strømmen forlater plusspolen til den er tilbake på minuspolen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.