BMW X1 Startet 31.Desember.2014 Link til dette innlegget Startet 31.Desember.2014 Kjøpte en Bayliner 245 2006 mod tidligere i høst, ser at det kommer inn noe vann under madrassen som ligger på dørken i stikkabinen. I løpet av en 2-3 dager med noe regn så har det kommet en 2-3 dl med vann som samler seg opp i ene hjørnet. Har skrudd bort noen inspeksjonsluker i taket, og ser lufteventilene som har slanger bakover til motorrommet. Ser at det er noen dråper med vann på den ene ventilen på begge sider av båten, har nå tatt bort noe gammel silikon som var rundt ventilene og lagt på noe ny silikon som er beregnet for båt. Regner med at det er noen andre som har hatt vannlekasjer i stikkabinen i andre Baylinere som kanskje har noen gode tips om andre plasser jeg bør sjekke om hvor det kan komme vann. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 31.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2014 Jeg hadde en 2005 mod. 275 for et par båter siden,og jeg hadde samme problemet. Det var fra sammenføyningen mellom skrog og overbygg. Den er under fenderlisten, og det er haugevis med skruer der. Lekkasjen kom gjennom skruehullene, og det var lett å se at det hadde rent vann derfra, når jeg kikket oppunder. Fikk tettet dette, og båten ble knusktørr. Sitér dette innlegget Link to post
BMW X1 Svart 1.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2015 Ser ut som jeg har fått tettet lekasjene rundt lufteventiler og etter et døgn er det fremdeles tørt i sovekabin etter en dag med regn på Sunnmøre. I værste fall så blir det å ta en titt på fenderlista for å tette bedre der, for å løsne gummilist må jeg vel bryte den ut med et par skrujern? Går det greit å presse den på plass igjen etterpå? Sitér dette innlegget Link to post
bella580C Svart 1.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2015 Jeg har en 240 Sundancer, lekker i fremre del av kupeen. Blitt tipset angående fenderlista. Skal sjekke dette i helga om oppholdsvær. Har du noen brukererfaringer på din 245 ? Bilder ? Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Wallas Service Svart 1.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2015 har nå tatt bort noe gammel silikon som var rundt ventilene og lagt på noe ny silikon som er beregnet for båt. Tror ikke det finnes silikon som er beregnet for båt. Det er bare å lære seg navnene Tec7, Casco Marine og Sikaflex 11FC med det samme. Finnes flere merker i samme kategori. Ser ut som jeg har fått tettet lekasjene rundt lufteventiler og etter et døgn er det fremdeles tørt i sovekabin etter en dag med regn på Sunnmøre. I værste fall så blir det å ta en titt på fenderlista for å tette bedre der, for å løsne gummilist må jeg vel bryte den ut med et par skrujern? Går det greit å presse den på plass igjen etterpå? For å løsne fenderlista ville jeg varmet opp denne med en varmepistol. Blir mye smidigere og lettere å jobbe med. Bruk også varmepistolen når du skal ha fenderlista på plass igjen. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
BMW X1 Svart 1.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2015 (redigert) Får prøve å løsne fenderlista med varmepistol bare jeg får en helg der det ikke regner. Redigert 1.Januar.2015 av bmw316 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 1.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2015 Får prøve å løsne fenderlista med varmepistol bare jeg får en helg der det ikke regner. Kommer sikkert en i mai... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 1.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2015 Fenderlista på disse båtene, er mer til pynt enn til fenderlist, og er lett å jobbe med. :-) Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
BMW X1 Svart 27.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2016 Har fremdeles problem med at det kommer vann i stikkcabin, i fjor la jeg på nytt lag med tec 7 rundt hele båten over og under fenderlist, la også på mer tec 7 rundt luftekanalene siden jeg så noen vanndråper i underkant av ventiler på begge siden av båten. Ser at det er blitt mye bedre fremme i cabinen etter en ny vinter på sjøen. Er i hjørnet på babord side mot motorrommet og ca midt på madrassen mot vegg mot motorrommet at det ligger vann under madrassen. Ser at båten ligger skjevt på vannet, heller til babord side. har lett i alle kroker og krinkler nede i cabien, oppe under sittebenk for å prøve å finne ut hvor vannet kommet fra. Er bare i sovecabinen det kommer inn vann, framme i båten er det helt tørt på pysjen som er på veggene. Noen andre som sliter med vann i sovecabinen? noen gode råd....... Sitér dette innlegget Link to post
skyhawk Svart 27.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2016 På min 275 går rørsystemet fra ferskvannstanken på babord side rett forbi stikkabinen. Sjekk også at du ikke har lekkasjer fra dette. Sitér dette innlegget Link to post
BMW X1 Svart 22.Mai.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2017 Sliter fremdeles med regnvann som kommer inn i sove cabin, har tatt bort fenderlisten og lagt på tec7 over skruhullene. Har også lagt tec7 over lufteventiler, fenderlisten og over langsgående vindu. Håper jeg snart finner ut hvor vannet renner inn slik at jeg får stoppet vannlekasjen, vil helst ha det tørt og fint under madrassen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.