Jump to content

Mine 3 beste båtopplevelser i 2014

Kaptein Rolf

Recommended Posts

Skriv dine 3 beste minner fra 2014 sesongen. Her er mine høydare fra sesongen.:

1. Tur gjennom kanalen ved Rasvåg som deler øya Hidra i Sommerferien.

2. Dagstur med masse barn i pinsen.

3. Tur gjennom Røyksundkanalen i sommerferien.

FB Gjenfortelling fra turen gjennom kanalen. 21.juli i 2014:

Evy liker seg fortsatt på taket, i dag gikk vi til Hidra ved Rasvågen men likte ikke helt stedet.

Som den flinke kartleser jeg er satte vi kursen mot Kirkehamn. Vi tok en snarvei igjennom en kanalen som deler Øya Hidra i to, mellom Rasvågen og Hidrasundet. Vi ble umiddelbart kurert av 2 fot syken, Evy måtte dukke for buskas og broer og jeg ble stresset av å kun ha 1.3 m dybde. Aldri ( kanskje) om vi skal ha større båt, da får vi ikke slike adrenalinkick uten å gå på grunn... eller smelle i vegger på slike kanaler som ble bygget før tiden det måtte masse politisk pissprat i medier etc for å få prioritet til en kanal foran nye prosjekter som vei i Ohslo og de nære veikryss rundt karl Johan.
Kanon kicket kom da en j.... lokal type kom kjørende i mot oss midt i kanalen. Hadde vi bredde nok, nope... Jeg kunne ta hånden ut på styrbord side og plukke epler i hagen til fru blomkål ... Med fluesmekken kunne jeg smekke vepsen på bordet på babord side til fru Pedersen. Hva gjør vi da...jo vi får ikke panikk... Men det fikk 'duden' som kom i mot han tenkte vel 'kem fanen ...osv' heldivis bakket han... Jeg hadde ikke lyst å bakke og styre ved hjelp av håndmakt mot veggene.
Med Evy på taket... jo det er goe greier... Når jeg endelig kom ut av den blyantstrektynne kanalen kanalen som nesten bare bestod av dunst av vann slapper jeg endelig av og pustet ut; puuhhhh sa jeg, da dukket Evy på taket opp og ropte "hardt styrbord".... Og det var dagens høydare.... Jeg er fortsatt en av to type båteier... Jeg er fortsatt av den typen båteier som IKKE har gått på grunn. Om jeg skal ha noe rødt i glasset i kveld.. Ikke fanden.... Jeg klare ikke å sjenke oppi slik som jeg skjelver enda.

— i Åna-Sira, Rogaland, Norway med Evy Jensen.

1) Da vi flyttede kontor i april og jeg fik mulighed for at lægge båden til lige uden for kontoret. At sejle på arbejde er virkelig en luksus!

2) Tre uger i båden i sommer med stort set perfekt vejr. Bedste aften var nok en vidunderlig sommeraften på Käringön.

3) Da jeg - efter at have sejlet en tamp i propellen i Lilla Bommen - havnede på Marstrands Havshotell på endnu en herlig sommeraften. Et orkester spillede svenske viser og alle frustrationer forsvandt som dug på et glas hvidvin i de sidste solstråler.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...