Jump to content

NRK sending fra Færder nasjonalpark.


Magne A.

Recommended Posts

Ja, det var mye spennende opp- og nedkjøring av Skjærgårdstjenestens baugport her... :rolleyes:

Flott nasjonalparkområde, men her burde det vært gjort en vesentlig bedre jobb med redigering og tilrettelegging av filmklippene.

Any ship can be a minesweeper. Once.

 

Husk lytteplikten på kanal 16 og å holde god avstand til båt som viser "signalflagg A" !

Link to post
Share on other sites

Enig med Astor - passer nok best for oss som ikke er så unge og hippe - og ikke må ha action hele tiden.

Veldig "tilpasset" musikk - helt herlig.

 

Så vil jeg si at det var flott å få satt stedene de besøkte i en historisk sammenheng/kontekst.

Redigert av Dorsken (see edit history)
Jeg har en dårlig karakter

- og den har gitt meg mye glede

Link to post
Share on other sites

For oss ble det endel nye havner som skal besøkes til sommeren. Mulig vi kutter ut svenskekysten og tar turen rundt Nøtterø og Tjøme til sommeren, slik vi gjorde for noen år siden også. For betyrr ikke ferie å haste langt avgårde.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ja, det var mye spennende opp- og nedkjøring av Skjærgårdstjenestens baugport her... :rolleyes:

Flott nasjonalparkområde, men her burde det vært gjort en vesentlig bedre jobb med redigering og tilrettelegging av filmklippene.

Helt enig. Hvorfor de viste så mye baugport og hekkbølger skjønner jeg ikke. Den tiden kunne helt klart vært brukt til å vise andre og bedre motiver.

Link to post
Share on other sites

Koser meg med sakte TV. Sikkert min aldergruppe den passer best til.

Har masser av opptak selv fra turene med Astor hvor Goproen har gjort en kjempjobb.

Til sommeren skal Sjøkurs igjen på banen med ny sakte-TV.

Var kos ja :-) Ser frem til mer...

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

For meg virket det som om programskaperne har lagt ut alt råmaterialet - uredigert....

Helt enig. Alt for mye "død stoff" og dårlig redigert. Var fristet til å slå av flere ganger men forventningene om å se Østre Bolærne, som vi besøkte i sommer, ble for stor. Skuffelsen ble enda større da de hoppet over dette stedet. Dessuten ved to anledninger. Gjerne flere slike program men da gjerne bedre redigert og ikke fullt så sakte.

Link to post
Share on other sites

Var kos ja :-) Ser frem til mer...

 

Mener dette programmet var i reprise omtrent daglig. Hadde vært bedre med tilsvarende, bedre redigert, mer faktainformasjon og mindre teknomusikk (som gjentok seg selv hvert 30. sekund). Opplegget/idèen utmerket, fremførelsen var til strykkarakter. Men sikkert bra for de som liker hekksjø og fergelemmer.

Link to post
Share on other sites

Mener dette programmet var i reprise omtrent daglig. Hadde vært bedre med tilsvarende, bedre redigert, mer faktainformasjon og mindre teknomusikk (som gjentok seg selv hvert 30. sekund). Opplegget/idèen utmerket, fremførelsen var til strykkarakter. Men sikkert bra for de som liker hekksjø og fergelemmer.

Vi som ikkje er lokalkjent ser kanskje litt annerledes på det og interessant for meg som håper å komme meg dit på egen kjøl om noken år :-)

 

Ps. Huska ikkje musikken engang ;-)

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Mange bra plasser der Trophy! Det er vel drøye 45 år siden første gangen jeg rotet rundt der sammen med noen kompiser. Vi hadde en livbåt og var på vei med utdaterte papirkart, armbåndsur og orienteringskompass fra Killingen (Oslo) til Larvik. Siden har det blitt mange turer. Med tiltagende kontroll på navigeringen. Forresten synd at fyrene med sine tåkelurer har blitt lagt ned. Det var noe eget når man satt i tåka midtfjords og lyttet etter luren på Fulehuk, Strømtangen og fyret nord for Søster (husker ikke navnet i slengen). Og når det blandet seg inne 'ett langt støt minst hvert annet minutt' fra et eller annet skip på vei til/fra et eller annet sted.

 

Story: En gang råket vi ut for et herrens vær nord for Horten. Kom fra Oslo. Vi kunne bare gå mot sjøene for ikke å kantre. Snek oss inn i en vik på Nordre Bolærne, ankermerke i kartet. Gikk til køys. Tidlig neste morgen dunket det på båten. På utsiden satt en herre i blå frakk med gull på skuldrene i en sliten pram. 'Her kan dere ikke ligge!' 'Hvorfor ikke?' 'Militært område, adgang forbudt!' 'Det er ankermerke i kartet.' 'Feil i kartet, vennligst fjern dere omgående'. Da gikk det en faen i meg, 'vi måtte søke nødhavn grunnet været.' Det satte marinen sjakk matt. 'Det er stille i dag, så når dere har fått frokosten, så setter jeg pris på at dere heiser anker så snart som mulig.'

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...