bella580C Startet 1.Januar.2015 Link til dette innlegget Startet 1.Januar.2015 Heisann. Det er lekkasje i kupe på min nye båt (2007) Men hva er årsaken ? Ser at luke i kupeen er det utfort noe tetting i glasset på luka. Noen erfaringer på denne type båt ? Sea Ray 240 Sundancer Prøvde tette litt med skum uten hell. Noen dråper vann fra høyre side i båten Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
KARILLA Svart 1.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2015 Amerikanske båter har en lei tendens til å lekke i forbindelse med fenderlista. Silikoner i overkant av aluminiumslista og bor hull i underkant av alminiumslista slik at vannet renner ut der i stedet for inn i båten. Forutsetter at du har fenderlist i aluminium med gummipakning for å skjule skruene. Lykke til Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
bella580C Svart 1.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2015 Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
KARILLA Svart 1.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2015 Hornet på baugen er også et potensielt lekkasje punkt. Vann liker å følge ledninger. Ser ellers ut til å være rett type fenderlist, ref tidligere innspill i denne tråden. Lykke til Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
SF Svart 2.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2015 (redigert) Hei, hadde tilsvarende utfordring på en 97 240?Sundancer, i mitt tilfelle var det skotttrekk/tepper som ledet vann inn fra ankerbrønn foran. Mer her: https://baatplassen.no/i/topic/95973-sea-ray-sundancer-erfaring/?p=1349722 Redigert 2.Januar.2015 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
KARILLA Svart 2.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Januar.2015 Når en feilsøker kan tape være til stor hjelp. Tape der du tror vannet kommer inn, eks over fenderlist, horn, under vindskjerm osv. God erfaring med Biltema sin tape, henger god og tetter god ikke dyr heller. http://www.biltema.no/no/Bygg/Teip/Ovrig/Teip-10-pk-3533293/ Lykke til Sitér dette innlegget Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig! Link to post
Pirate of Soon Svart 4.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2015 Jeg har hatt eb Sea Ray 96-modell med samme lekkasje. Som det nevnes i tidligere innlegg her var det mellom skrog og deck. Fjernet gammel Sika, og la på en stripe over fenderlist rundt hele båten. Da var lekkasjen borte. Sitér dette innlegget Link to post
bella580C Svart 8.Juni.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Ny fløyte....hjalp ikke. Tok ut Takluke, hjalp mye..så ikke ut.. Skal tette fenderlista... Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
jensemann2 Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Jeg tok av hele takluka på min 215EC og rengjorde og la på ny sikaflex. Ble helt tett Sitér dette innlegget Link to post
BMW X1 Svart 27.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2016 ble det tett til slutt? Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 27.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2016 Klarer ikke holde meg lenger... To tråder om lekkasje i Bayliner. Hva er problemet? Jo. Det er at det er Bayliner. Båter ment for tørt og varmt klima i USA. Når de kommer til Norge starter problemene. Når en hel nasjon er vant med å måle i tommer, og toleransene er i oppdelte tommer, må det gå galt. Bare se på bilene. Europeiske bilfabrikker lager biler med karosserisprekker på 3-4 mm, uten shims. US biler har åpninger på 6-10 mm med 2,5mm shims, gjerne flere om gangen. Båtbransjen "over there" har neppe en helt annen måte å bygge båter på. Det blir som å tro at Skoda samler kun de beste delene fra VW og Audi og så bygger bil. Bayliner passer dessverre ikke vårt klima og passer nok best på Lake Havasu og Lake Mead. Beklager til alle eiere av US båter, men jeg måtte bare få blåst ut ... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.