Jump to content

Kamskjell - hvor og hvor dypt?

Kenneth82

Recommended Posts

Jeg kan beskrives som en varmtvannsdykker, og har ikke dykket her i Norge enda. Har en 40-50 dykk utenlands.

Til våren tenkte jeg å ta noen fridykk for å se litt mer av livet under overflaten, og kom til å tenke på kamskjell. Er dette noe som kan "høstes" på dybder som nås ved fridykk? Og er de evnt. vanskelige å finne? Hvor dypt sitter de?

Takk for svar :thumbsup:

Begynner å bli lenge siden jeg dykka noe særlig men mener det jeg fant av kamskjell var på sandbunn på rundt 15-20 meter. De gode kamskjellplassene holdes stort sett hemmelig da det er lett å "overfiske" og kamskjell finnes slett ikke over alt...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...