Jump to content

Noen som har erfaring med diesel fra Oksenøya marina?

Ribtjenester

Recommended Posts

Nå har vi hatt en litt grundigere dialog med leverandør av dieseltilsetning, og om dette kan skyldes noen av de dårligere erfaringene dere har i forhold til sot. De fikk sving på seg da vi nevnte for de at vi vurderer å ikke blande inn tilsetning i vår diesel på våre dieselstasjoner.

Dieseltilsetningen vi benytter heter i dag Nio Lube Multi Dieseltilsetning. Leverandøren vår byttet ut Omega 903 juli/august 2014. Grunnen er at NIO Lube er bedre og mer egnet for moderne motorer.

Da vi tok opp dette med at noen av dere opplever mer soting etter fylling hos oss, var svaret overraskende nok; det er bra. Dette er et bevis på av tilsetningen gjør det den skal med å rengjøre dyser og motor. Dette gir mer soting til å begynne med.

Akkurat det med at en har fått noe dårligere fart et dessverre fortsatt et lite mysterium.

Leverandør av dieseltilsetning har også tilbudt seg å ta prøver for analyse hvis det menes at dieseltilsetningen skaper problemer. De er helt klare på at det KUN skal være fordeler med bruk av dieseltilsetningen NIO Lube.

Fordeler med tilsetning:

- Rengjør dyser og redusere drivstoff-forbruket

- Øker motorstyrken, gi renere forbrenning og mindre skadelig utslipp

- Smører dieselpumpen og redusere slitasje

- Utmerket anti korrosjonsegenskaper

- Påvirker ikke partikkelfilter eller katalysator

- Skummer ikke, dieselpåfylling går raskere og enklere

Fikk fylt opp begge tankene fra Nesodden boligvarme i dag og da ble det bestilt ren anleggs diesel uten FAME . 

Kom også  tilsendt fra Maritim Consultants AS 2 stk beholdere  Dieseldyr testere. Dette skal utforskes Ila uken.

Noen andre som benyttes seg av denne testen som vi fikk tilbud på her inne på forumet?

bilde

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

• 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Betalingsautomaten er tom for kvitteringspapir.

Kan man kalle pumpen for åpen dersom man trenger skøyter eller ski for å komme seg dit? :-) (Litt is på innsiden av Torvøyen i dag fwiw).

Jeg la meg først ved septiksuget - men siden slangen lå ned på den andre flytebryggen flyttet jeg meg. Veldig vanskelig å komme seg inn med stor båt ... særlig med RIB'en som lå på innsiden av utriggeren der, tror jeg jobbet en halvtime med knapp "lukeparkering" mot vinden inntil noen tok i mot en trosse ... glad det er lenge til neste gang jeg trenger å fylle diesel!

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Mulig jeg skal fylle tanken onsdag, bruker å kjøre på innsiden av Torvøya og deretter mellom Langskjæret og Bjerkholmen, men det er kanskje ingen trygg rute lenger hvis det er is der?

Det blir vel kanskje siste tur i år for å fylle rimelig diesel i tanken, så jeg tenker å fylle noen ekstrakanner også, så har jeg for mesteparten av vintersesongen...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...