Cheyenne Startet 4.Januar.2015 Link til dette innlegget Startet 4.Januar.2015 Er det noen som har montert NX 5 gassalarmen i båt? I så fall, hva er erfaringene med den? Den detekterer både co, co2, gasser samt røyk. Hadde vært greit å ha en enhet i stedet for mange bokser spredd rundt om i båten. Sitér dette innlegget Link to post
andlin Svart 4.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2015 jeg har montert en "alt i ett" gassalarm tror ikke det er samme som overnevnte, og er skeptisk til slike apparater, kommer nok til å bytte til separate alarmer. Som jeg har forstått "ligger" gasser i forskjellige høyder, og med en føler som jeg har må jeg velge hvilke gass jeg skal føle, har valgt lavt for propan og får da ikke med kullos og røyk høyt oppe. spennende å høre flere meninger på dette. Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart 4.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2015 Den alarmen jeg tenker på har innebygget gass/co/røyk detektor i selve "boksen" samt ekstra gass/co detektor med kabel som monteres lavt. Kan også koble til enda en gassdetektor med kabel. Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 5.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2015 (redigert) Har ikke erfaring med NX 5, monterte 2 av disse i båten: http://www.elektroimportoren.no/gassalarm-12v-230v-mtg-3000h-13565-nexa/6213655/Product.html Varsler propan, butan, metan og naturgass i tillegg har jeg normale røykvarslere. Har ikke noe tro på co /co2 uten røyk.. Har montert 1 i cabin under dekk, rett ved komfyr og 1 i "barnecabin", montert dem rett inn på 12v nettet, når jeg slår på hovedbryter gir de fra seg et kraftig pip, som en sjekk. Montert nede ved gulvet. Når jeg satt inne i lasterommet og skummet rundt kjøleboksen jeg lagde, slo gassvarsleren ut ca 2meter unna der jeg holdt på uten at jeg kunne kjenne noe spes gasslukt, så testet ok :) Det sto et dyrt gassvarsler anlegg i båten når jeg kjøpte den, men dette hadde feilet.. Redigert 5.Januar.2015 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 5.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2015 (redigert) NX5 er fin den, men den krever flere separate sensorer montert i forskjellige høyder om en skal dekke "alle" kilder. Redigert 5.Januar.2015 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Roger jo Svart 5.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 5.Januar.2015 (redigert) NX5 er sikkert OK i bo-bil hvert på marked i mange år, men tåler den sjølufta på lang sikt? Ja en må ha sensorer høyt og lavt. Redigert 5.Januar.2015 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.