Jump to content

noen som har montert NX 5 gassalarm i båt? Erfaringer?

Cheyenne

Recommended Posts

jeg har montert en "alt i ett" gassalarm tror ikke det er samme som overnevnte, og er skeptisk til slike apparater, kommer nok til å bytte til separate alarmer. Som jeg har forstått "ligger" gasser i forskjellige høyder, og med en føler som jeg har må jeg velge hvilke gass jeg skal føle, har valgt lavt for propan og får da ikke med kullos og røyk høyt oppe. spennende å høre flere meninger på dette.

Har ikke erfaring med NX 5, monterte 2 av disse i båten:

http://www.elektroimportoren.no/gassalarm-12v-230v-mtg-3000h-13565-nexa/6213655/Product.html

Varsler propan, butan, metan og naturgass i tillegg har jeg normale røykvarslere. Har ikke noe tro på co /co2 uten røyk..

Har montert 1 i cabin under dekk, rett ved komfyr og 1 i "barnecabin", montert dem rett inn på 12v nettet, når jeg slår på hovedbryter gir de fra seg et kraftig pip, som en sjekk. Montert nede ved gulvet.

Når jeg satt inne i lasterommet og skummet rundt kjøleboksen jeg lagde, slo gassvarsleren ut ca 2meter unna der jeg holdt på uten at jeg kunne kjenne noe spes gasslukt, så testet ok :)

Det sto et dyrt gassvarsler anlegg i båten når jeg kjøpte den, men dette hadde feilet..

Redigert av Førstefender (see edit history)

NX5 er fin den, men den krever flere separate sensorer montert i forskjellige høyder om en skal dekke "alle" kilder.

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...