scheen Startet 5.Januar.2015 Link til dette innlegget Startet 5.Januar.2015 Så da var det motoren død og forhåpentligvis snart godt begravet. Har en Skilsø 23 som opprinnelig hadde en VP MD11 Denne ble byttet ut med en Yanmar 2qm20, som nå har vandret videre til dødsriket, eller ihvertfall har drivhjulet sagt takk for seg, så det spiser tenner på starteren og viseversa, så nok er nok, nå skal det inn en ny motor. Men, og her kommer utfordringen. Hva skal inn? Ser mye poster om forskjellige varianter, men for å være ærlig, dette kan jeg ingenting om, jeg skal ha en båt som virker, så jeg slipper å bruke de neste somrene med rompa i været og late som jeg skrur motor. Hva vil herrefolket anbefale? Gjerne noe som er lettkjørt, lite vedlikhold og enkelt for en fyr som nå har eid båt i fire år og skrudd mer enn han har kjørt. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 6.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2015 Vet ikke om du tenker på ny eller brukt motor , men Yanmar er jo altid et godt navn, så slipper du i alle fall å skru på motoren( ) Har selv hatt fire mindre Yanmar-motorer i div. snekker opp igjennom årene, helt problemfrie motorer. En Yanmar 3YM30, f.eks, hadde jo vært mitt i blinken på din båt. Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 6.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2015 Jeg kjøpte en kina motor, en 3sylindra Izuzukopi på 27 hester til min snekke. Den har nå gått to sesonger uten noe kluss. Brååker godt, men virker greitt. Importøren har fulgt opp, jeg var litt nervøs for det elektriske, men de har forklart hvordan de har "fornorska" el-anlegget. Min motor fikk jeg med aksel og propell og ferdig installert for samme pris som en Yanmar kosta for bare metallklumpen. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 6.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2015 Skal du en gang selge båten videre hjelper det bra med Yanmar motor. Kina kopiræl dukker opp som paddehatter og forsvinner ut av markedet like fort. Sats på det sikre og etablerte. Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 6.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2015 Hei, sjekk her: http://www.nogva.no/no/produkter/fremdrift/nanni/n330 Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
index Svart 6.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2015 Yanmar, VP, Sole, Nanni etc. Jeg ville ha gått for 3 eller 4 sylindre for rolig gange, og størrelse mellom 30 og 40 hk. Tannkrans skifter du forsåvidt greit på Yanmaren, men om du er lei den har det lite for seg. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Fishermidas Svart 6.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2015 I min Skilsø står en Sole 33hk, og har gått problemfritt siden ny i 2008! Båten marsjer fint 8knop på 2100rpm. 12knop på 2800! Flott motor! Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 6.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2015 Kan skrive under på at Sole er gode motorer ingen tvil. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Vinylester Svart 6.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2015 Ta en titt på Lombardini,importør er Frydenbø sabb. Dette er meget gode motorer Sitér dette innlegget Link to post
vestsiå Svart 6.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2015 har nå kjørt min 3cyl 21hk kina kubota fra telemark trade 1 sesong og 180t. dei småfeil som den hadde i starten ble kjapt fikset opp i av leverandøren uten diskusjoner.(dryppe lekkasje i pumpe+tennings låsen fra wema fusket avogtil) er hittil fornøyd med TDpower motoren og telemark trade sin positive og gode kundebehandling. selfølgelig vet jeg at ved et salg engang så er nok annenhåndsverdien lavere med et nytt og ikke så kjent merke her i norge.jeg vet ikke nøyaktig hvor lenge Telemark trade har vert i bransjen. nå har han vel fått ett agentur til så det tyder muligens på at firmaet har visjoner om å leve videre. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Har kjempegode erfaringer med motorer fra craftsmanmarine.com . Det er kvalitetsmotorer med basemotor fra mitsubishi, eksosbend i bronse og elkomponenter fra Bosch. Har levert disse motorene til både fritidsbrukere og fiskere som bruker båten mange timer hver dag og aldri hatt en reklamasjon til dags dato. En 27 hk eller 42 hk passer fint til båten din. Prisene er svært gunstige og du får en motor uten registerreim (som bl.a. lombardini har) som er kostbar å skifte. Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Googlet faktisk Skilsø 23 her for noen dager siden, fordi det er en båt jeg liker godt. Spesielt har jeg sans for midtskips førerposisjon. Jeg kom over denne testen fra 1991: http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/skils%C3%B8-23 I følge testen er det tilstrekkelig med ca. 30 hk i denne båten. Vanlig motorstørrelse var vel Volvo Penta på ca. 25 hk, men har også sett båter med Yanmar 33 hk og Bukh 36 hk. Sitér dette innlegget Link to post
scheen Svart 7.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Takk for mange bra svar. Virker som om jeg må litt i tenkeboksen... Hva jeg ender på sånn rent økonomisk er jo også en issue. Noen som vet hva jeg kan stappe rett inn uten å bygge om aksling og motorfester? Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Hva med å sette inn en overhalt motor tilsvarende den du har? Da går den rett på og prisen blir lav. Da har du en delemotor igjen også. Men om du har tenkt å beholde båten i mange år er det kanskje ok å gjøre investeringen med ny motor. Kk Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Om eg skulle kjøpt ny, trur eg at eg ville valt Nanni med Kubota basismotor . Har berre godt å sei om desse motorane. Men her er mykje å velje i. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Ville selv valgt en motor på 35hk +. Båten går godt i sjøen og tåler det fint. Er mange med Buck 36 hk. Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Bukh heter det vel. Sitér dette innlegget Link to post
krone Svart 8.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Som tidligere nevnt er TD-Power fra Telemark Trade gode og billige alternativer. De har for eks en 32 hester til ca 45.000,- Ingen kan konkurrere med dem på pris. Motorene har vært på markedet i snart ti år uten større problemer. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord28cs Svart 8.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Det finnes overhalte motorer samme som den du har i båten på markedet, noe gir også noe for din gamle i innbyte. Sjekk denne linken for eksempel:http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=53728029&searchclickthrough=true Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 8.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Hei. Hold deg til en anerkjendt forhandler i nærheten der du kan få deler og service om nødvendig,det er det som teller mest.Om du skal selge båten seinere betyr dette en del ang.å få til ett salg så klart da dette også er en båttype som selges lettest lokalt. Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.