Astor Startet 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Startet 7.Januar.2015 En helt ny app gjør at du skipper å springe å lete etter betalingsautomaten. Havnavakta lser av hvilken båt som har betalt. Appen forteller deg hvilken gjestehavner som er med i ordningen. Genialt syntes jeg. https://www.facebook.com/batensverden Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Dykker Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Har lastet opp appen. Ikke mange havnene der nå. Kommer kanskje flere etterhvert? Sitér dette innlegget Link to post
Fanta Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Enig. Skal dette bli en suksess så må de få men mange flere havner. Men får de til det, så er det genialt. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Håper de har et sikkert system siden de lagrer kreditkortnummeret ditt. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Dykker Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 http://www.wtw.no/products/gomarina Sitér dette innlegget Link to post
dsm Svart 8.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Jeg betalte med i sommer med et enklere system (Tranøy, Hamarøy). Betalte havneavgiften via sms og beløpet ble belastet telefonregningen. Kvittering i retur på sms. Dermed ikke nødvendig med noe bank/kred kort opplysninger. Sitér dette innlegget Link to post
Moon72 Svart 8.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 For de som bruker "EasyPark" sin App for å betale bilparkering, det er flere havn der du kan bruke denne App'en for å betale havneavgift . bl.a. Horten og Kragerø. For info www.easypark.no. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 8.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Jeg betalte med i sommer med et enklere system (Tranøy, Hamarøy). Betalte havneavgiften via sms og beløpet ble belastet telefonregningen. Kvittering i retur på sms. Dermed ikke nødvendig med noe bank/kred kort opplysninger. Tar seg litt dårlig ut for oss som har telefon dekket av arbeidsgiver Sitér dette innlegget Link to post
GOMARINA app Svart 8.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Ang sikkerhet og kort. Når man legger inn kort i våre apper lagres kortdata sikkert hos betalingsintegrator, f.eks. Nets. Kun maskert kortnummer og utløpsdato lagres i våre systemer. Vi har mange års erfaring på denne type løsninger innen kollektivt. Sitér dette innlegget Link to post
GOMARINA app Svart 8.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Tar seg litt dårlig ut for oss som har telefon dekket av arbeidsgiver Ja, det er det som kan være utfordringen med SMS, samt at ved bruk av kort kan gjester fra Sverige og Danmark bruke løsningen. Vi har levert SMS til bla Langesund i to år hvor brukerne er veldig fornøyd så det er også en god løsning. Sitér dette innlegget Link to post
GOMARINA app Svart 8.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Har lastet opp appen. Ikke mange havnene der nå. Kommer kanskje flere etterhvert? Ja, vi er i gang med det og står på. Flere havner legges til løpende mot sesongen. Må gjerne tipse oss :-) Sitér dette innlegget Link to post
Zach Svart 8.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Vi har trykket vårt kontonummer på innbetalings-konvoluttene. Så er det bare å betale når det passer. Sitér dette innlegget Link to post
Herman Svart 8.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Tar seg litt dårlig ut for oss som har telefon dekket av arbeidsgiver Det har jeg og, men når mobilregningen kommer kan jeg velge å betale enkelte av delene privat. Da trekkes det bare av lønnen min. Men hvordan slikt fungerer i andre bedrifter kan vel være litt forskjellig. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Roger jo Svart 8.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Ja, vi er i gang med det og står på. Flere havner legges til løpende mot sesongen. Hvorfor ikke lage en oversikt på nett Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Sone II Svart 8.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Effektivt, og jeg regner med at havneavgiften kan settes ned med et sånt system? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 8.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Effektivt, og jeg regner med at havneavgiften kan settes ned med et sånt system? :-) Hehe. Ja det tror jeg også Go -go Maria jobber sikkert gratis ;-) --------- Hva om gjestehavnene setter ut hele kontrollørjobben til q-park og tilsvarende? Med dette systemet kan de traske en runde på natta og legge bøter på evt syndere. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 8.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Sikkert ett fint opplegg dette, Men hvis jeg betaler havneleie med denne appen, da får jeg jo ingen lapp:billett og legge i ruta eller klistre på tauet ?? De som kontrollerer dette da hva gjør dem? RiSikerer man og bli vekket av bankende havnevakter kl 0730 slik som nå mange steder? Eller sitter dem med kontroll på hvem som har betalt via app, og vil dem da sjekke dette på samtlige båter uten lapper før dem begynner og vekke opp folk? Ser for meg at det enkleste fortsatt er å vekke folk før de sjekker opp navn/kjennemerker/bilder Av båter osv? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Slangemannen Svart 8.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2015 Så ut på videoen at de har oversikt over de som har betalt via app. Med bilde av båt. Reg nr osv.. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 9.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2015 Joda det er greit dem har oversikt. Men hva er enklest for en havnevakt hvis det ligger 100 båter der hvorav 90 ikke har billett/lapp festet synlig?Det blir å spørre hver enkelt vil jeg tru?Eller skal dem stå der med oversikten og sammenligne bilder/regnr på 90 båter?For ordensskyld vil jeg nevne at dette med vekking av havnevakter er ett lite problem, da man som regel er oppe lenge før de er ute.Men det skjer av og til, og da gjerne de gangene man enten har hatt en sen kveld, eller ankommer sent etter kvelds/nattseilas.Og skal dette fungere på en fin og enkel måte for havnevaktene og forbrukerne så er dette helt supert og velkomment til meg. Jeg har lastet ned og registrert meg og vil også forsøke denne kommende sommer.Alt nytt som fungerer og forenkler er alltid flott. Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Roger jo Svart 9.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2015 Effektivt, og jeg regner med at havneavgiften kan settes ned med et sånt system? Ikke sikkert det. Hva må havnene betale for å være med i det ordningen? Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Jonas78 Svart 9.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2015 Håper dere lykkes med denne! Kjekt med ideer og løsninger som forenkler hverdagen! Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Sone II Svart 9.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2015 Håper dere lykkes med denne! Kjekt med ideer og løsninger som forenkler hverdagen! Jepp, Jo flere båter som trekker til gjestehavnene, jo bedre plass blir det til oss som foretrekker uthavn:-) Sitér dette innlegget Link to post
Jonas78 Svart 9.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2015 Jepp, Jo flere båter som trekker til gjestehavnene, jo bedre plass blir det til oss som foretrekker uthavn:-) He he, ja det er et godt poeng. Vi har 90 % i uthavn, så jeg blir vel ikke den mest aktive brukeren! Sitér dette innlegget Bruk vest! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.