Jump to content

Pusset under vannlinjen

Petter Nord

Recommended Posts

Hei folkens

Jeg la i går International Watertite på noen små sår både over og under vannlinjen.

I dag stod det pussing på programmet.

I forbindelse med dette er det i et område rundt disse sårene som nå er pusset fri for bunnstoff og primer.

Gelcoat i dagen her altså.

Nå me det primes noen lag og nytt bunnstoff.

Så begynte jeg å tenke på om dette egentlig er greit. Er dette OK, eller har jeg laget med kjempejobb og må fjerne alt av gammelt bunnstoff og primer før ny påføres?

Hvis det er OK slik jeg har gjort det tenker jeg å overlappe godt med primer over gammel bunnstoff.

vil vann kunne trenge inn mellom bunnstoff og primer og kulde det skikkelig til om en stund?

Min første båt dette her, så null erfaring.

Jeg tror dette er en rimelig teoretisk risiko. I praksis kan jeg ikke se hvilke problemer dette skulle forårsake. Primeren sitter som støpt mot gammel primer, over gammelt bunnstoff har den uansett ingen funksjon. Så om den flasser bort der betyr det ingenting.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...