Jump to content

Montering av TG-II daviter på Bavaria 32 sport

targ

Recommended Posts

Vi holder på med dette på 2 stykker :-)

Vi har målt og regnet og tegnet. Når det blir varmere i været knaller vi igang med begge2. Hvis du starter før er vi glade for bilder osv, hvis vi er ferdige før deg får du bilder.

Vi ser vel at det går akkurat over dreggen med 2 cm klaring

mvh

Windy37GM

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Bavarian har vel relativt høy badeplattform? Blir da enda viktigere å få den langt ut med tanke på at du skal få til å få vippet den opp igjen og ha jolla med opp. Dette med dregg er jo også veldig individuelt hvordan du har lagt opp dreggsystemet bak. Slik som mitt system er i dag på dregg kunne ikke jeg ha brukt TG uten å heve innfestningen på plattformen f.eks.

Mye å tenke igjennom med slike krybber så de ikke kolliderer med andre opplegg man har. Det som også er fint med å få den så langt ut som mulig er at da får du ofte plass til å gå innenfor på plattformen. Slippe å tråkke rett i gummibåten så fort man går ut akter. Minuset blir mer vekt på hekken og det jobbes mer for å få båten i plan.

Bavaria 32 sport med KAD32 har niks nada problem med å dra i plan med en jolla bakpå.

Viktig poeng fra Jori med å henger den sålangt bak det går. Vi fant vel ut man må bruke maks, dvs 30cm. da blir det igjen 15 cm mellom en jille på 150cm bredde og fenderholdere

mvh

Windy37GM

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Jeg har montert på min Bavaria 34 Sport. Festene er satt så langt ut det overhode er mulig å komme ok til innenfra, med ca 80-100cm mellom davitene. Båten er innelagret i Vestfold hvis du føler behov for å se. Jeg har underliggende fester. Nabobåten i hallen har også Tg med overliggende fester på en princess v40. Jeg har en valiant 300 rib på min.

Vet ikke hvordan dette vil se ut på Bavaria 32 og ikke for å stjele tråden men.... For W37GM trenger ikke davitene plasseres maks bakover. Kompromisset her er slik at jo lenger frem jo lettere å trekke jolla opp ( for hånd vel å merke). Jo lenger bak jo bedre plass foran på badeplattformen.

For egen del monterte jeg slik at vippepunktetstikker 22cm utenfor plattformen. Kunne enda trukket dem 5 cm forover fordi jeg har rikelig plass til å gå foran, fremdeles etter egen oppfatning. Har da en Suzumar DS270 RIB med 9,9HK 2-takter. Jolla er 160cm bred og ekvipasjen veier noenog 80kg

Vi holder på med dette på 2 stykker :-)

Vi har målt og regnet og tegnet. Når det blir varmere i været knaller vi igang med begge2. Hvis du starter før er vi glade for bilder osv, hvis vi er ferdige før deg får du bilder.

Vi ser vel at det går akkurat over dreggen med 2 cm klaring

mvh

Windy37GM

Hvilken del av jolla referer du til når du skriver "det går akkurat over dreggen med 2 cm klaring", baugen, v-bunnen? Hva med låring og ikke minst opptrekk av jolla, kommer du ikke da i konflikt med dreggen?

Vi kommer til å dra ut båten (Bavariaen)i friluft(den står på låve nå) og simluere opptrekk med en traktor :-) ja, det ser ut som om V bunnen på riben går akkurat over.

Hvis vi kunne få tittet på båten til JørgenL, da er vi langt.

Min 37GM håpet jeg at jeg kunne få hjelp av Jo9 til å kunne ta noen bilder så slapp jeg å finne opp kruttet pånytt :-)

mvh

Windy37GM

• 4 uker senere...

Hei!

Har dere som skulle i gang med montering av TG davitere startet? :smiley:

Er spent på hvordan dette vil bli på Bavaria'n. Kommer krybba langt nok ut til at hele jolla går klar av akterenden?

Setter stor pris på bilder dersom dere har montert, da jeg sliter litt med å finne rett type til min 32 Sport.

Er ikke veldig lysten på en sesong til med påhenger av og på hele tiden......

Hei,

Nei har ikke kommet lenger enn en litt måling, planlegging og tankevriksomhet. Båten står i låve og får ikke montert noe før den er tatt ut til våren. Da vil vi kunne få heist jolla "på plass" og tilpasset plassering av daviterene før endelig montering. Antar dette blir i slutten av april/starten av mai. Kan sende bilder da.

• 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...