Jump to content

Førstegangs båtkjøp

Quach

Recommended Posts

Hei!

Har tenkt å anskaffe motorbåt og lurer på hva man bør se og gjøre når man er på båtvisning hos
privatperson.

Båten jeg tenker å anskaffe skal pusses opp, og jeg lurer på hvor jeg kan ha denne båten i oppussingsperioden siden jeg ikke har hage eller stor nok garasje.

Er det noen steder i oslo-området som lar deg lagre og pusse opp på stedet til en "billig" penge?
Gir det noen fordeler å hvis jeg hadde meldt meg inn i frognerkilens båtforening?

Tenker da en liten og enkel båt på 21 fot.

Dersom jeg skulle anskaffe denne båten i Januar (denne mnd), hvor stor sansynlighet er det for at jeg får lagret denne et sted for å pusse opp?

Takk for tips og hjelp.

:smiley:

Jeg er litt nysgjerrig på hvorfor du ønsker deg opppussings objekt, er det for å få deg billigst mulig båt, eller er det fordi du faktisk ønsker å pusse opp båt som hobby ?

Hvis det ikke er det siste synes jeg du skal begynne med å si noe om budsjett inkludert oppussings kostnadder. Kanskje kan man finne noe som er klar til bruk innenfor samme budsjett?

Litt avhengig av hva/hvor mye som skal pusses opp og hvor mye verktøy og kompetanse du har disponibelt er det ikke sikkert det lønner seg å gå for oppussing rent økonomisk.

Ihvertfall ikke hvis det egentlig er ut på sjøen du ønsker deg.

Men er det mekking og snekkring du er på jakt etter blir det selvfølgelig ett annet regnestykke.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...