Jump to content

Edit History

Seastar

Seastar

Hei

Har nettopp hatt på besøk et par kamerater/båtkarer fra småbåthavna, som gjerne ville ha litt hjelp til å få satt opp sine laptop maskiner med siste versjon OpenCPN og nå med oeSENC kart fra Kartverket.

Jeg viste de litt forandringer fra disse helt uptodate kartene og sammenlignet med de kartene som de tidligere har brukt........, og de kjente igjen en god del "obs-problematikk" fra praktisk bruk selv.

Jeg la inn et autentisk og helt korrekt slepespor fra Kr.sund og over Hustadvika (indre lei) til Bjørnsund.

Se bl.a. hvor oppdatert de nye oeSENC kartene er langs leia ved Atlanterhavsveien og gjennom bl.a. Sveggesundet!

Vedlagt zippet slepespor for strekningen, må unzippes og så importeres i OpenCPN på flippen slepespor!

Her er en skjermdump av slepesporet vist på Kartverket's oppdaterte kart forbi Langholmen like forbi Vevang.

Her stemmer det med den virkelige kjørte leia, men på mine kameraters tidligere kart så gikk dette reelle slepesporet av båten over tørt land......., og slike situasjoner er det mange av ble jeg fortalt på deres tidligere brukte og gamle kart!

Kr.sund - Bjørnsund, Hustadvika og Atlanterhavsvei-området Indre lei om Vevang.zip

59b3c67f069f9_oeSENCKartverket2017KorrektslepestrekiftvirkelighetenvedindreleiavHustadvika.png.5aa737ea7706cfaae19b7d897f232b2e.png

Seastar

Seastar

Hei

Har nettopp hatt på besøk et par kamerater/båtkarer fra småbåthavna, som gjerne ville ha litt hjelp til å få satt opp sine laptop maskiner med siste versjon OpenCPN og nå med oeSENC kart fra Kartverket.

Jeg viste de litt forandringer fra disse helt uptodate kartene og sammenlignet med de kartene som de tidligere har brukt........, og de kjente igjen en god del "obs-problematikk" fra praktisk bruk selv.

Jeg la inn et autentisk og helt korrekt slepespor fra Kr.sund og over Hustadvika (indre lei) til Bjørnsund.

Se bl.a. hvor oppdatert kartet er langs leia ved Atlanterhavsveien og gjennom bl.a. Sveggesundet!

Vedlagt zippet slepespor for strekningen, å unzippes og så importeres i OpenCPN på flippen slepespor!

Her er en skjermdump av slepesporet vist på Kartverket's oppdaterte kart forbi Langholmen like forbi Vevang.

Her stemmer det med den virkelige kjørte leia, men på deres tidligere kart så gikk dette reelle slepesporet av båten over tørt land......., og slike situasjoner er det mange av ble jeg fortalt på deres tidligere brukte og gamle kart!

Kr.sund - Bjørnsund, Hustadvika og Atlanterhavsvei-området Indre lei om Vevang.zip

59b3c67f069f9_oeSENCKartverket2017KorrektslepestrekiftvirkelighetenvedindreleiavHustadvika.png.5aa737ea7706cfaae19b7d897f232b2e.png

• Create New...