Seastar
Seastar skrev On 7.9.2017 at 21.39:maxi1431...
Soundings er nok ikke fullt så enkelt å forandre noe på....., etter hva jeg har forstått fra tidligere diskusjoner!
Men jeg har sendt en forespørsel til sjefsutvikler Dave Register og resten av teamet internt, så får vi en forklaring eventuelt hva som kan gjøres med det du ønsker, maxi1431!
Ellers så foregår det meste av generelle innspill og utvikling / testing og diskusjoner på dette OpenCPN-forumet:
http://www.cruisersforum.com/forums/f134/
og her kan alle som lurer på noe og/eller har løsninger og ideer få være med å påvirke forandringene til neste versjonsutgivelse!
NB!
Har du prøvd via brukergrensesnitt og så den nederste "slideren" vedr. Kartobjekt skaleringsfaktor?
Prøv ett knepp eller to på plussida og se om det blir litt bedre. (blir litt mere diffust, synes jeg, men større!)
Vi får vente på gutta og Dave , han er sikkert opptatt med Hurricane der han holder til nå....!
Seastar
maxi1431...
Har bare fått bekreftet at forandring/justering av dybde-tallene når det gjelder fonter og størrelse ikke er så enkelt per idag....!
Det sjekkes nå muligheter for fremtidig forandring av programkodene/kartdata for å få til bedre og ønskede justeringer av dette.......!
1)
Regner med at du har huket av for grafikkløsning med OpenGL-driver og at du har den siste oppdateringen til ditt grafikkort!
2)
Vet ikke hva du har valgt på de tre innstillingene av dybder som igjen gir forskjellige farger og visualisering av sikkerhetskoter /områdene på kartvisningen?
Dette er også noe som har innvirkning på visningen av dybdetallene, de som blir "uten betydning" for din valgte sikkerhetsdybde vil jo bli mere grå og dermed svakere i fargen, slik at du kan konsentrere deg om de dybde-anvisninger som blir viktig for sikker navigasjon!
Etter det jeg har oppfattet tidligere, så har de fleste vektorkart innebygd de tre "visningsområdene" på 2 meter - 5 meter og 10 meter, slik at jeg for min del bestandig har brukt dette i innstillingen også av sikkerhetsdybde i OpenCPN- innstillingene.
NB!
Jeg har ikke testet noe særlig eventuell virkning i kartvisningen ved bruk av andre tall i de tre innstilingene, men det kan nok forandre visningen spesielt i de mere detaljerte kartområdene når man zoomer innpå, eller ?
3)
Ellers så har jo den "object"-slideren som jeg nevnte i forrige innlegg god virkning både med å få disse objektene i kartet til å bli mindre og også større,.
Denne vurderingen av hva man synes er passende er jo avhengig av skjermstørrelsen på det utstyret man bruker OpenCPN på!
Med det første så har Dave snart ferdig med en ny versjon med diverse justeringer /korreksjoner når det gjelder oeSENC-plugin!
Dette har med visningen av kartene å gjøre, så vær oppmerksom på den på nedlastingssiden for PC-versjonen!
For Android så kommer det jo melding om oppgradering til ny versjon fra PlayStore!
Regner også med at jeg eller andre gjør oppmerksom på dette her i denne tråden også, når den blir utgitt/tilgjengelig!
Lykke til videre med å gjøre dere kjent med bruken av OpenCPN programutgavene.....!
Seastar