Jump to content

Edit History

Seastar

Seastar

Sjøfare...

Dette du beskriver er overhodet ikke noe "kjent problem"

Jeg har vært borti så mange forskjellige maskiner (specs) nå etterhvert, med både WinXP, Win7, Win8.1 og Win10 og som kjører OpenCPN så det suser etter........!

Dette må det vel være mulig å finne årsaken til på din spesifikke maskin...., så da er forslaget fra Octant det første og beste utgangspunktet for å kunne greie å finne ut noen årsakssammenheng. :yesnod:

Jeg har ikke mulighet til noe teknisk support, så hvis ikke noen andre her i tråden har tips på løsning, så anbefaler jeg deg å skrive en tilsvarende post, med din problemstilling, på det originale OpenCPN-forumet:

http://www.cruisersforum.com/forums/f134/

Da ville det være rart om ikke noen av ekspertene der kunne hjelpe til med å finne svaret / løsningen på det du opplever med din maskinkonfigurasjon eller hva det ellers måtte være som gjør maskinen din "treig" i denne sammenhengen?

PS

Jeg står selv i ferd med å kjøpe meg ny NAV-laptop (hvilken konfigurasjon skal jeg velge?), - så hvis du ønsker det, send meg (den skjulte) OpenCPN log-filen fra programmet ditt, så kan jeg høre med Dave Register (sjefsutvikleren av OpenCPN) vedr. ditt problem samtidig?

Seastar:thumbsup:

Seastar

Seastar

Sjøfare...

Jeg har vært borti så mange forskjellige maskiner (specs) nå etterhvert, med både WinXP, Win7, Win8.1 og Win10 og som kjører OpenCPN så det suser etter........!

Så dette må det vel være mulig å finne årsaken til på din spesifikke maskin...., så da er forslaget fra Octant det første og beste utgangspunktet for å kunne greie å finne ut noen årsakssammenheng for problemet :yesnod:

Jeg har ikke mulighet til noe teknisk support, så hvis ikke noen andre her i tråden har tips på løsning, så anbefaler jeg deg å skrive en tilsvarende post, med din problemstilling, på det originale OpenCPN-forumet:

Da ville det være rart om ikke noen av ekspertene der kunne hjelpe til med å finne svaret / løsningen på det du opplever med din maskinkonfigurasjon eller hva det ellers måtte være som gjør maskinen din "treig" i denne sammenhengen?

PS

Jeg står selv i ferd med å kjøpe meg ny NAV-laptop (hvilken konfigurasjon skal jeg velge?), - så hvis du ønsker det, send meg (den skjulte) OpenCPN log-filen fra programmet ditt, så kan jeg høre med Dave Register (sjefsutvikleren av OpenCPN) vedr. ditt problem samtidig?

Seastar

Seastar

Sjøfare...

Så dette må det vel være mulig å finne årsaken til på din spesifikke maskin...., så da er forslaget fra Octant det første og beste utgangspunktet for å kunne greie å finne ut noen årsakssammenheng for problemet på din maskin!:yesnod:

PS

• Create New...