Seastar
MagneG
Jeg vet ikke hvilken konfigurasjon din windows maskin har, som størrelse RAM, hvilken prosessor, grafikk-kort o.l. og hvilken versjon av Windows?
Anbefaler at du må bruke skjerm på minst 14", og så må du ha et lite program som greier å splitte GPS- signalet ditt for bruk på to OpenCPN installasjoner samtidig på den samme maskinen.
Ellers er jo dette mer eller mindre plankekjøring med litt erfaring med data!???, så skaff deg hjelp av en "nerd" hvis du føler deg usikker, - fremgangsmåten er her for nyere utstyr og versjoner av OS og OpenCPN:
Du finner ellers alt du trenger av andre tips og løsninger på det meste vedr. OpenCPN i Brukermanualen.
Et lite tips i sakens anledning:
Siden jeg har nettbrett, smarttlf og andre laptop'er med OpenCPN, så får jeg samme funksjonaliteten bare med "å fyre opp" f.eks nettbrettet side om side, og i tillegg oppnår du også sikkerheten med en backupløsning om noe skulle skje med en av dingsene!!?
Lykke til!
Seastar
NB!
Roger jo er rask som alltid, og sneik seg foran meg med et godt svar, uten at jeg var klar over det......., Takk Roger!