Seastar
navid skrev On 18.7.2018 at 20.37:Da har jeg greid å rote det til igjen
. Deler av kartet ble borte mens jeg laget en rute.
Når jeg høyreklikker på det blå feltet uten kart og velger «maks detalj her», kommer kartet frem i det blå feltet igjen, men forsvinner der jeg hadde kart. Hva er det som skjer? Glad jeg ligger trykt fortøyd ved kai.
Hei
Det er bare å glede seg, nye og gamle brukere av OpenCPN for PC, for i forbindelse med pågående Alpha test av ny versjon med mange nyheter, så fikk jeg gehør også for noe jeg har sett et stort behov for og derfor kjempet for å få det lengst mulig frem i programmerings-prioriteringene.
Vi holder nå på å teste resultat av også denne nyvinningen/innsatsen, og det skal bli en glede å presentere dette for alle i god tid "før neste sesong!"
Vi har laget et nytt verktøy i forbindelse med support og problemløsning/råd til kjente og f.eks nybegynnere, som ved en del "eksperimentering" av innstillinger og muligheter, greier å få rote det til.....!
Da står man der og ikke vet helt hvordan det skal være for å ha en god og funksjonell sikkerhetsmessig configurasjon, - hvem har ikke opplevd å stå i en slik situasjon, det er ikke så uvanlig, spesielt for de som er nye brukere!
KONKLUSJON:
a)
Da blir det lettere fremover for alle og enhver, - det er nå implementert bl.a. en "panikk-knapp" med en Template som gjenoppretter en topp fungerende config. av OpenCPN uansett hvor mye instillingene er kommet ut av ideell instilling!
b)
I tillegg blir det da også mulig å lage seg sine favoritt instillinger til forskjellige formål og save / lagre denne som en egendefinert Template, som også blir enkel å hive frem ved behov!
Jeg greide ikke å la være, jeg måtte bare legge ut "denne teaseren" også!
Seastar