Seastar
Hei!
Fikk denne info fra Hubert hos o-charts forleden dag:
We got the Estonian charts today (10. december) and will publish them in the next days.
Requests of the charts for Lithuania (4) and Latvia (26) are under way.
To make the Baltic complete. But Russia, being a different issue.
Requests of the charts for Lithuania (4) and Latvia (26) are under way.
To make the Baltic complete. But Russia, being a different issue.
Siden det kommer stadig nye kart -områder i utvalget på o-charts sine Web-sider, så er det lurt å sjekke innom for de som skal ut på tur!
Så forresten at Roger var ute med en fin OpenCPN-oversikt som svar i en annen tråd, og tenkte det kunne være greit å ta den med her også, slik at vi kan samle div. nyttig info om OpenCPN her i en tråd:
OBS!
Til dere som venter på den annonserte kommende nye versjonen av OpenCPN, så kan jeg si at alpha testingen og utviklingen har gått meget bra fremover, slik at siste alpha 4.99.1205 fra 5. desember, nå fungerer så fint at det er like før sjefsutvikler Dave setter den over i en mere offentlig BETA test -versjon.
Da vil alle som måtte ønske det delta på siste utviklingen og uttestingen frem mot release av det som blir kommende OpenCPN versjon 5.xx, og som vil ha mange spennende nye funksjoner.
PS
Bl.a. så har jeg fått gjennomslag for mine 2 prioriterte ønsker:
1)
En "panikk-knapp" eller skal vi si en Reset funksjon til en funksjonell konfigurasjon av programmet.
I tillegg blir det da også muligheter for å lagre flere forskjellige egne BACKUP's av sine egne optimale konfigurasjoner av hvordan man helst vil ha innstillingene i programmet til forskjellig bruk!
2)
Det andre ønsket mitt har vært delt skjerm med mulighet for samtidig visning av 2 forskjellige kart og/eller forskjellig zoom-nivå og andre lignende muligheter...........!
I tillegg er det mange generelle forbedringer........pluss-pluss...........!
En Riktig God Jul til alle!

Seastar