Jump to content

Edit History

Seastar

Seastar

Sjøholken skrev On 30.3.2019 at 23.58:

Får denne feilmeldingen etter at jeg oppgraderte til 5... noen andre som har fått denne? 

Jeg har installert på nytt flere ganger...

20190329_211948.jpg.9d3c5945c2f99beb9b24c9e831f37ab6.jpg

Hei

På generelt grunnlag:

Alle tidligere plugins beregnet for versjoner FØR O 5, og som er installert på maskinen i.f.m. tidligere versjon 4.8.x. for eksempel , - MÅ avinstalleres helst før man oppgraderer til versjon O 5, eller ihvertfall uansett avinstallerer dem, og installerer de nye plugin'ene man vil ha og som er klargjort oppdatert for bruk i versjon OpenCPN 5!

På download siden til OpenCPN finner man oversikten over plugins for O 5 og også de tidligere beregnet for versjon O 4:

https://opencpn.org/OpenCPN/info/downloadplugins.html

For å unngå helt unødvendige problemstillinger, så vær sikker på at man har lastet ned og installert de SISTE utgitte plugin-versjoner for OpenCPN 5

:thumbsup:

Seastar

Seastar

Får denne feilmeldingen etter at jeg oppgraderte til 5... noen andre som har fått denne? 

Hei

På generelt grunnlag:

Alle tidligere plugins beregnet for versjoner FØR O 5, og som er installert på maskinen på tidligere versjoner 4.8.x , - MÅ avinstalleres helst før man oppgraderer til versjon O 5, eller ihvertfall uansett avinstallerer dem og installerer de nye plugin'ene man vil ha og som er klargjort oppdatert for bruk i versjon OpenCPN 5!

På download siden til OpenCPN finner man oversikten over plugins for O 5 og de tidligere for versjon O 4

For å unngå helt unødvendige problemstillinger, så vær sikker på at man har lastet ned og installert de SISTE utgitte plugin-versjoner for OpenCPN 5

:thumbsup:

Seastar

Seastar

Hei

På generelt grunnlag minner jeg om det som senest ble spesielt gjort oppmerksom på bl.a. i en lenke fra posten/innlegget mitt, der versjon O 5 er presentert /utgitt:

Alle tidligere plugins beregnet for versjoner FØR O 5, og som er installert på maskinen på tidligere versjoner 4.8.x , - MÅ avinstalleres helst før man oppgraderer til versjon O 5, eller ihvertfall uansett avinstallerer dem og installerer de nye plugin'ene man vil ha og som er klargjort oppdatert for bruk i versjon OpenCPN 5!

I en lenke i posten vedr. utgivelsen av O 5 er det henvist til en egen web-side der alle tidligere plugins som er klargjort hittil for O 5 er merket med grønn farge. Denne websiden blir fortløpende holdt ajour med ferdigstillelsen av de forskjellige plugins for versjon O 5!

https://baatplassen.no/i/topic/115586-opencpn-gratis-kartplotterprogramvare/?do=findComment&comment=2103046

• Create New...